Bild direkt i inlägget, del 2
Den tidigare tråden finns kvar så ni kan kolla där med, den blev dock ganska lång så här kan ni fortsätta öva! :) (förra tråden: Bild direkt i inlägget - min…)
DETTA GÄLLER ALLTSÅ INTERNET EXPLORER!
Här kommer förklaringen stegvis:
- Ladda upp bilden precis som vanligt och publicera meddelandet.
- Öppna din bild och högerklicka på bilden - välj 'Kopiera'.
- Ovanför din publicerade bild står det 'Hantera inlägg' - Klicka där! Välj 'Redigera inlägg'.
- Högerklicka och välj 'Klistra in' då ska din bild hamna direkt i meddelandet. Om du klickar på bilden så kan du justera storleken. Publicera meddelandet igen!
- Klart :)
Här nedan kan ni öva! Lycka till!
Vh, Sara87, medarb. på Hamster.
Rex…
Kolla gärna in våran hemsida http://www.diamantens.cybersite.nu

Jag blir gaaaalen, det blir 2 bilder heeela tiden…!!!!!! MORR
Kolla gärna in våran hemsida http://www.diamantens.cybersite.nu

Ni som inte lyckas, har ni Firefox eller nåt annat än Internet Explorer??
Detta funkar ju endast i Explorer :P

#7 Vilken skönhet <3

Tack sara :)

För er som använder firefox men ändå vill kunna sätta in bilder i inlägget: Ladda ner detta tillägget till firefox, IE Tab: www.addons.mozilla.org/sv-SE/firefox/addon/1419
Sen är det bara att högerklicka på det inlägget på iFokus som du vill sätta in bilder i inlägget i och välja "Öppna länk i IE-flik" och så dyker inlägget upp i en så kallad Internet Explorer-flik i firefox! :)
#12 Jättebra tips Tina! :)

#12 bra tips för jag använder nämligen firefox :/ men om man laddar ner den där byter man internet helt då eller har man kvar firefox?

#14 Nejnej, alltså det är bara som att du använder en Internet Explorer-flik i firefox. Testa vetja, svårt att förklara nämligen ^^

#12 TACK! =) Firefox e bra, lite för bra ibland;) Man får inte göra vissa saker för det är så "säkert". Men det här tillägget är ju super! TACK!=)
Jaa! Får se om jag får det att fungera nästa gång. Myrsloken Robbie i värsta slyngelåldern…
Trykket på 'Bifogad fil - Velg fil' og sendte deretter kommentar.

Testar igen ;/ :P
gick inte ;(

#22 Det är inte texten du ska kopiera utan själva bilden. Höger klicka på bilden och välj Kopiera bild och sen kan du klistra in. :)
Detta funkar ju dock inte om du har Firefox..
// Nathalie

#24 Läs mitt inlägg på #12 :)

#25 Nej men kolla! Det hade jag helt missat! Måste testas! ;D
// Nathalie

Det gick bara när jag inte använde Mozilla firefox xD ;/

YESS!
Här e en större bild:D Jag vet att man kan trycka upp men ändå<3

Numera kan man ju som plus-medlem bara kryssa i en ruta under sitt inlägg så kommer bilden in i tråden automatiskt. Gäller också sajt-värdar praktiskt nog.
puttar upp
putt
Himlans bra ruta d där Ulrika… hade jag inte ens sett.. Tack!!

#39 Har du en ruta under ditt inlägg där det står: Visa bild direkt i inlägget? Kryssa i där isåfall så ska det funka. Om du är plus-medlem annars har du ingen ruta.
ingen ruta

Jag har firefox och jag har aldrig haft problem med detta.
#39 Jag tror att du kopierade den lilla bildrutan som ligger till höger i inlägget, du måste öppna rutan å kopiera bilden :)
#45 Kanon! :)

#45 söt liten rumpa ^^
Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.
Har sett att de flesta förminskar bilden så att det passar inlägget i efterhand genom att "trycka på bilden och dra" och att de blir lite ihoptryckta då.
Jag förminskar bilden innan jag kopierar genom att dra rutan så att bilden blir mindre, och då blir den inte ihoptryckt.
Har inte sett att någon har tipsat om det förut, men det fungerar för mig i alla fall. :)
Filmade eftersom att jag inte är så bra på att förklara hur man gör, datorn segade sig men det visas ungefär vid 0:35:
*Testar att lägga upp video i inlägget*

det var bättre
Här är Alive, få se om det funkar!
Sajtvärd Hundutställning Dvärgpinscher Sällskapshundar medarbetare söks
Medarbetare på Chihuahua

Näe… :(
Medarbetare på Chihuahua

#55 och #56 funkar det inte?? nej det ser jag ju att det inte gör
har du det där firefox?? det står om det i här i tråden… din Alive vfar iaf jätte söt
#57 kopierade du lilla rutan eller klickade du och kopierade när den var stor? den måste va stor

#48 hur la du upp videon??? måste få veta

För att justera bildens storlek så klickar ni på den å tar tag i den lilla fyrkanten längst ner till höger :)

guu vad gullig
#58 ja jag har firefox, kanske är därför?
Medarbetare på Chihuahua
#65 Det går med firefox också, men jag har inte fattat hur det går till :D

det finns en tjej eller kilole vad vet jag som skrivit om det här i tråden

Tänkte även berätta att de som har iFokus plus (en betaltjänst här på ifokus) har en liten ruta man kan klicka i, så läggs bilden in automatiskt.
Du har ju nu fått in bilden i inlägget.
Om du nu öppnar din bild, klickar på bilden och väljer kopiera.
Gå sedan tillbaka till ditt inlägg och välja "hantera inlägg" och välj då redigera.
När du då kommer till ditt inlägg så klickar du i skrivrutan, klickar musen och väljer "klistra in".
Klart ;)
Kom ihåg att ni kan bara lägga in bilderna en timme efter att ni har postat det.

^_^

Puttar upp denna

#76 jo, du kan ju kolla på #48 för hon har ett smart sätt

Jag har mac data och safari som internet, funkar ju inte för mig!!!!

#75 men gud så fin! :)
Jag måste bara testa (a)
Besök gärna vår blogg: www.gizmo.webdon.nu

#84 men oj, oj, oj sååå söt!

#80 Vet inte hur det funkar i Safari faktiskt.

Har skrivit tidigare i denna tråd hur man gör om man använder firefox (som jag gör) så tänkte jag skulle skriva in det igen ifall någon har missat det. :)
För er som använder firefox men ändå vill kunna sätta in bilder i inlägget: Ladda ner detta tillägget till firefox, IE Tab: www.addons.mozilla.org/sv-SE/firefox/addon/1419
Sen är det bara att högerklicka på det inlägget på iFokus som du vill sätta in bilder i inlägget i och välja "Öppna länk i IE-flik" och så dyker inlägget upp i en så kallad "Internet Explorer-flik" i firefox! :)
#91 Kanonbra Tina att du informerar om detta! :) Jag lägger in det i huvudinlägget, dags att starta ny tråd nu.

okej det fungerar helt enkelt inte för mig