Hamster iFokus

Hamster

Etikettersajtenifokus
Läst 811 ggr
[BARABAZ]
0

Förslag till annonshantering

Skulle det kanske kunna vara idé att varje uppfödare fick en egen tråd, och lägga ut sina hamstrar till salu där? Enstaka kullar/hamstrar till salu kunde fortfarande använda en och samma tråd.

I ärlighetens namn tycker jag det är alldeles för stelt och bökigt med en och samma till salu-tråd och sen fototrådar för att komplettera. Inte så säker på att jag kommer annonsera här själv alls med det formatet.

Sen är naturligtvis jag bara en person, och det är dessutom helt upp till sajtvärden hur det ska vara. Ville iaf dela med mig av mina tankar kring detta, med tanke på att det verkar vara svårt att få nuvarande lösning att fungera i praktiken. Jag tycker det blivit riktigt bra här på HiF i stort, ni gör ett fint jobb i övrigt.

Imasy
0

Vi hade ju så förut att alla hade en egen fototråd/ annonstråd.

Dessvärre så sattes dessa trådar i puttning flera gånger dagligen så detta var inget forum längre, utan det blev ett annonsforum.

Diskussioner druknade bokstavligt talat bland dessa annonser. Gjorde lite statistik över detta men jag hittar inte tråden.

membeel
0

Men kan man då tex. inte ha en regel som säger att man får putta sin annonstråd max 2 ggr / dag, och missköter man det mer än 3 gånger så kommer annonstråden att tas bort och man får inte sätta ut en ny annons på tex. 2 v ?

Sen är det ju skillnad på en PUTT och svar på en kommentar som någon gjort.

[PixelMollan]
0

Kan inte hålla med barabaz där. varför ska uppfödare få säljestrådar men inte andra medlemmar? Nej ignen diskriminering på detta forum tycker jag. 
Jag personligen tycker det är himla smidigt att bara rulla i en tråd när jag är på jakt efter en hamster. Är det något som låter intressant så går jag vidare och kollar i ev bildtråd, annars pmar jag ägaren. Det går mkt smidigare än att sitta och titta igenom många trådar med många onödiga kommenrar.

Imasy
0

Skulle vi göra så så skulle det bli ett betydligt merarbete att räkna "puttar".

Vet inte heller om det skulle fungera då vi dagligen får ta bort annonser för att folk inte ens läser de klistrade trådarna.

Dessutom så skulle det troligen bli flertalet sidor med upp puttade annonser iallafall.

Sedan så händer det ju att andra puttar andras trådar. Hur gör man då? Man kan ju inte straffa trådstartaren för att någon annan puttat dessa annons.

Sedan så tycker jag det dels blir orättvist att uppfödare ska få förmåner. Och vem räknas som uppfödare?

chocomian
0

Håller med både Jennie och Malin.

Det skulle dränkas i annonser och vi Medarbetare och även Jennie som Sajtvärd skulle få så mycket mer att göra, helt i onödan, då man skulle bli helt förvirrad av alla trådar som ska raderas, puttas och ändras efter hand.

Tycker systemet som finns nu är kanon!

Lättare hitta annonserna, när de är samlade på ett och samma ställe.

Och som sagt, det vore väldigt diskriminerande att låta enbart uppfödare få det lättare att sälja. Alla ska ha lika rättigheter och inga som ska särbehandlas.

Det är bra som det är. Bra jobbat Jennie! :)

[BARABAZ]
0

Det handlar inte om att det ska bli lättare för vissa att sälja eller att någon ska särbehandlas. Vad jag förresten menade med uppfödare i just det här fallet, är alla som har hamstrar till salu mer än en enstaka gång. För min del spelar det ingen roll om alla har egna annonstrådar, för varje kull om så är. Visst behövs saker och ting styras upp, men reglerna efterlevs ju tydligen inte i alla fall, och det ser inte trevligt ut med återkommande regel-/uppmanings-/förbuds-trådar i inläggslistan heller. Jag förstår dessutom inte skillnaden i antal annonsinlägg om de flesta ändå skapar bildtråd som komplement?

[PixelMollan]
0

Själva tanken är väl att snabbt kunna få en hel överblick om vilka hamstrar som säljs? Jag kan inte riktigt förstå varför det är jobbigt att lägga in kullen i tråden?

[BARABAZ]
0

#7 Men Malin, det är det väl ingen som har sagt, inte i den här tråden iaf?

Det jag tänkte på var mest för att iaf jag tycker det ser tråkigt ut, och faktiskt rörigt fast jag vet att intentionen är att få det tvärtom. När jag kikar i fototrådarna är det så tydligt att många är förtäckta säljestrådar ändå. Det är det jag menar. Tråd som tråd rent tekniskt, jag skulle inte tycka det var jobbigare att lägga in en annons som det är nu, men jag skulle definitivt tycka det var roligare att både läsa och skriva med separata trådar.

Tanken väcktes av att under den lilla tid jag varit aktiv här, så verkar det som att det minst en gång dagligen behövts påminnas om reglerna, vilket tyder på att det inte flyter på som det borde. Sedan kanske det är det bästa sättet, och det som Medarbetare och Sajtvärd trivs bäst med och jag säger ingenting om det för jag vet att iFokus ger fria händer med sådana saker, men det är ju inte farligt med konstruktiv kritik. Tungan ute

[PixelMollan]
0

"Inte så säker på att jag kommer annonsera här själv alls med det formatet."

Det tolkar jag som om att du tycker detta systemet är för jobbigt :P Jag kanske tolkar fel?

[BARABAZ]
0

#9 Ja det gjorde jag om inte annat klart i #8 tycker jag. Glad 

Det vore fortfarande intressant att få synpunkter på med här med om det verkligen minskar antalet trådar när det ändå läggs upp fototrådar för hamstrarna/kullarna som är till salu?

Decdia
0

Kan man inte ha annonser som en egen grej? Att forum och annonser är skilda från varandra?

Som tex på Zoonen, där är ju forumet en sak och annonser är en annan. Då "stör" inte annonseringen med foruminläggen utan man får själv välja att gå in där eller ej.

Under "Hamster i fokus": Hem, Artiklar, Inlägg, Om sajten, Länkar, Medlemmar och Annonser.

Sen hur det skulle fungera rent praktiskt har jag ingen aning om. Skrattande

[BARABAZ]
0

#11 Tror inte sajtvärdarna kan påverka så mycket hur iFokus i stort ser ut?

[PixelMollan]
0

#11 ta upp det på support.ifokus :)

Imasy
0

Jag säger väl såhär, att eftersom "ingen" läser annonsreglerna som det är redan. Eftersom det finns en klistrad tråd som heter " Annonsering förbjuden" klistrad som är bland det första man ser, så hade man läst där inne så hade man vetat vart man ska annonsera. Ändå så ploppar det upp nya annonser dagligen, vilket jag tolkar som att folk inte läser utan bara kastar iväg en tråd. 

Minst en gång i veckan är det tid som måste läggas på att tjafsa med de som inte läser varken annons eller Skrivregler för sajten. Så då måste man sitta och åter igen upprepa allt.

Dessutom så när det var annons/bildtrådar så ska ni veta att majoriteten struntade i att meddela om dessa ungar var sålda. Många bemödade sig heller inte att svara när man undrade om dessa var aktuella.

Gamla trådar puttades där någon undrade om den var aktuell. Många gånger så var det trådar ifrån folk som bara var aktiva när de kunde ha vinning av det. Dvs att de var inte ens här och såg att det fanns intressenter i trådarna.

Nu har det ju varit en ganska lång period sedan vi gjorde om annonseringen, och de flesta som varit med vet ju hur man går tillväga. Dessutom så införde jag att annonserna raderas automatiskt efter 2 månader. Det var nämligen samma där, att när man fått sålt fick det ligga kvar, vilket krävde ytterligare tid till att fråga vad som var aktuellt.

kajsa08
0

Det är tråkigt att folk inte kan ta sitt ansvar och ta bort sina trådar när de inte är aktuella, de drabbar ju andra. Jag själv tycker det var ett bättre annonssystem förut, men säkert var det många som inte skötte det snyggt. Trist.

[BARABAZ]
0

#14 Ja, det var att jag märkte det som fick mig att börja fundera, siddu. Flört Jag vill inte vara någon olyckskorp, men jag tror inte det går att bli av med. Folk som blivit tillsagda läser kanske ordentligt och gör rätt nästa gång, men det lär komma nya som gör samma sak. Det är synd om du som Sajtvärd och även medarbetarna ska behöva tjata och skälla och upplysa om och om igen. Det måste ju vara frustrerande också, när det är så ofta.

När jag läser i bildtrådarna så talas det massor om vilka som går att tinga, vilka som är sålda, frågas om någon är intresserad av den och den hamstern osv. För mig är det en till salu tråd.

Skulle det inte kunna vara enskilda annonstrådar igen om samtliga togs bort redan efter 1 månad eller så, rakt av utan att behöva kolla om de fortfarande var aktuella? Finns det då fortfarande ungar kvar att sälja går det ju alltid att lägga upp en ny tråd med de osålda, som får ligga ytterligare en månad.

Personligen så är det ingen stor grej för min del. Har aldrig lagt ut någon annons här tror jag. Dock tycker jag det är roligt att kolla vad som är till salu även om jag inte letar efter något själv, gjorde jag ibland även innan jag reggade mig på iFokus

Vad som är prydligast och snyggast är ju en smaksak. Min mor var här och hälsade på förra veckan. Hon stör sig enormt på när jag har diskbänken full med odiskat porslin och inte manglar mina lakan, medan jag är pedant med att man inte ska göra kälkbacke av osten eller gröpa ur margarinasken i bara ena änden. Det en person tycker är det rätta tycker en annan är helt uppåt väggarna och tvärtom. Skrattande

MickiRosa
0

"Hon stör sig enormt på när jag har diskbänken full med odiskat porslin och inte manglar mina lakan, medan jag är pedant med att man inte ska göra kälkbacke av osten eller gröpa ur margarinasken i bara ena änden."

hehehe, tur ni inte bor ihop, sådär är det hos oss. killen tycker disken ska vara diskad å jag tjatar om osten hahaha

medarbetare på Hamster.ifokus

www.Ulltussenshamstrar.com

[BARABAZ]
0

#17 Jodu, det är en himla tur! Jag har inte bott med mina föräldrar på nästan 20 år tack och lov. Däremot sambos… Håhåjaja…