Djuraffär
Jag har en fråga till er som jobbar i en djuraffär eller har " beställt" en hamster från djuraffär.
Om man har beställt en hamster kan man då ångra sig om man inte fastnar för den?
Oj, jag har aldrig gjort det men det måste ju vara varje människas rättighet att se och hantera djuret innan man bestämmer sig. Annars vore det ju konstigt. Att köpa ett djur osett kan man ju inte göra.
Jobbar nu inte på en zooaffär, men det är ju samma sak om man fött upp hamstrar och någon vill kika på en bebis, inte är de tvungna att köpa.
Väntar med spänning på svar från de som jobbar i zooaffär!
Jag skulle beställa en hamster från en djuraffär förut, men de fick inte in den färgen som jag ville ha någonsin. Men jag skulle ha fått kolla på hamstern först och så innan jag helt bestämt mig för att köpa den, så det var ju inget tvång.
Tror att det beror på affär till affär också, bästa är ju att fråga dem hur de gör i såna fall. I värsta fall kan de ju sälja hamstern normalt i sin affär iaf man inte är intresserad längre, det borde ju inte vara något problem.

Jag jobbar på en djuraffär och vi tvingar aldrig nån att köpa ett djur som dom tingat! Alla har ångerrätt! :) Man vill ju att djuren ska komma till rätt hem där dom får stanna och det är ju inte alls säkert om man tvingar på dom djur.
// Nathalie

nope inget köptvång.
du får ångra dej.
kom ihåg att det ska kännas rätt med den hamster du väljer annars kan det bli jobbigt å kännas motigt att vara djurägare.
ibland faller man inte på stört utan det måste gå en stund å man vill känna å hålla djuret flera gånger innan det klickar.
nej ingen köptvång, vi tar oftast tillbaka djuren oxå, om man blir allergisk eller liknande.. har tagit emot marsvin efter 2 år bland annat… och om man köper två dvärgar som går bra ihop i affären men kanske börjar bråka i nya hemmet i nya buren, då tar vi emot en av dom om dom inte vill ha två burar.. så nej. men visst man blir inte så glad om man beställt hem ett djur till någon speciellt och tingat det, sen när personen i fråga inte ska ha djuret/inte kommer dit osv.. har ju hänt ett par ggr,..
På Arken har man en veckas bytesrätt tror jag…
Det vore sjukt om man va tvungen att köpa, men det verkar ju som att man inte behöver det heller, tack och lov.

jag har frågat djuraffären och man kan inte beställa en särskilld färg eller liknande och om man har beställt så måste man köpa den hamstern fasst att man kanske inte fastnar för den..
#8 Vänd dig till en annan zooaffär, eller ännu hellre: köp från privatuppfödare! ;)
#8 Besök en uppfödare vetja och kläm och känn och fundera!
Sajtvärd Hundutställning Dvärgpinscher Sällskapshundar medarbetare söks
Medarbetare på Chihuahua

=) ja, jag har funderat på en uppfödare, men finns det någon i närheten av mig? jag är en skånetös, bor utanför kristianstad
Vet inte hur detta ligger till i jämförelse till Lund, men annars har du ju Pixelmollan där. I Malmö finns ju Findusen som har dvärgar till salu (? med reservation för ihopblandning på sistnämda medlem
)
#12 jag jobbar i djuraffär i malmö o där har vi dvärgar =) och jag har ett gäng lh guldungar som jag lämnat på jobb med =) det är bara o komma in o kika om man så vill =)
Jah beställde förut hamster från djuraffär och man kan avboka den ;)
OM jag minns rätt så är det nog så att man kan ändra sig och inte köpa hamster fasst man har reserverat den 
det tror ja.. olika från affär till affär
jag skall köpa en guldhamster från min djuraffär här i Visby i april :)
Jag fick önska färger + mönster och sådant :ska bli riktigt kul att se hur resultatet blir!