Hamster iFokus

Hamster

Etiketteravelgenetikuppfödningguldhamster
Läst 698 ggr
Molle08
0

Hjälp!

Jag har försökt prata med xxxxx om att skicka min hanes stamtavla.. har påminna henne flera gånger men har inte gjort det  har påminnt henne via mail och msn.. och nu är hon portad från HIF. Hur ska jag få reda på stamtavla om jag försöker maila till SHF. Man kan inte begära stam namnet och hamsterns namn bara utan man måste ha reg nr. också. Hjälp!

Eftersom jag har hona härhemma som jag vill para på Att undvika inavel. så måste jag ha hanens stamtavla om de visar att de är släkt med varandra eller inte..

Gasoline
0

Har du inget telefon nr eller något till henne? Om hon inte bor allt för långt bort kan du ju alltid åka hem till henne. Vadför är hon portad för?

[Hamster95]
0

Ojoj :S

Undra varför hon är portad föresten

Molle08
0

Ja du.. du kan läsa på support.ifokus.. tyvärr vill jag inte involvera med för det angår inte mig.

Englatassens
0

Molle!! Vad heter din hamster?? Jag kan gå in på stamboken å kolla reg.nr på den å ge dig… sen kan du maila den som har hand om reggningen på Shf å berätta vad som hänt å säga att du vill ha en ny stamtavla till djuret med ….. reg.nr!!! Bra va??Glad

Englatassens
0

Blir dock irreterad… som reggad uppfödare så har man ett ansvar att ALLTID lämna med stamtavla när man säljer ett djur… tyvärr e detta inte första ggn….

Denna kommentar har tagits bort.
Imasy
0

Att hänga ut enskilda personer offentligt är emot PUL och därför har jag redigerat inlägget där uppfödarens namn stog.

Dessutom så har ju inte hamster.ifokus något med stamtavlor att göra, så det enda råd jag har är att vända dig till den förening uppfödaren är med i, och försöka få hjälp av dem. Har du födelsedatum eller namn på föräldrarna så kanske det kan hjälpa? Tyvärr så har jag råkat ut för samma sak som dig fast av en annan reggad uppfödare, samt fler av andra uppfödare, så detta verkar ju inte vara alltför ovanligt tyvärr.

Sedan så vem och varför man har skrivförbud är inget som ett helt forum har att göra med. Men jag kan säga som så, att de som har skrivförbud på forumet har upprepade gånger brutit emot skrivreglerna.

Molle08
0

Englatassens.. du har fått PM!

Zheverez
0

tror inte de har nåt släktskap alls de två.