Hamster iFokus

Hamster

Etikettbildtråd
Läst 1607 ggr
MariaG
0

Färg?

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Bara undrar ifall någon vet vilken färg denna hamster har.

Detta är min förra hamster Rambo.

/ Maria. med-arbetare på Sommar

Ebba-A
0

Normalfärgad mörk(eller umb) satin långhårig hane är vad jag ser :)

Värd på Choklad iFokus

mocchino
0

Jag tycker det ser ut som att Rambo är normalfärgad långhår satin. :)

// Nathalie

chocomian
0

Nf umb satin? :)

Ebba-A
0

#2 är han inte lite mörk för det? Fast det är ju du som är experten så jag litar på dig :) ändring: fast du har nog rätt, eftersom satin gör färgen en aning mörkare.

Värd på Choklad iFokus

mocchino
0

#4 Nej nej nej!!! Normalfärgat är jag iiiiinte duktig på!!! :P Men man får ju tänka på att satin gör ju färgen mörkare! Kanske nån som är lite bättre på nf färgerna kan hjälpa till.. thihi! ;)

// Nathalie

chocomian
0

#4 Har han lite mörkare "skuggor"/"ringar" runtom ögonen? :o

issa83
0

Jag kan inte säga säkert jag heller men tror definitivt att ni är inte på rätt spår

Ebba-A
0

Okej dethär har vi kommit fram till: Normalfärgad, Långhårig, Hane(tror du visste det redan, men kan berätta att det bara är långhåriga hanar som får så långt fint hår, även kallad kjol) ev. umb.
Lite förkotningar:

Nf = Normalfärgad
Lh = långhårig
Umb = Umborous

**Och förklaring av satin:
**En gen som gör att pälsen blir glansig och glimamr mer. För att få en satin måste antingen pappan eller mamman vara satin :)

EDIT: FÖRLÅÅÅT! SkämsTrodde det stod "min första" du vet ju förkortningarna redan om du har fyra hamstrar! Jag är trött, så mina läskunskaper är inte de bästa för tillfället.

Värd på Choklad iFokus

Curlys
0

Skulle också säga att han är NF umb Lh satin.

MariaG
0

Umborous? Vad betyder det?

MariaG
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

En annan bild på han.

MariaG
0

Någon som ville säga vad umborous är?

[BARABAZ]
0

Umborous är ett förmörkningsanlag. Det kommer till uttryck på alla färger utom svart och vitt. Mest dramatisk effekt har det på creme, som tillsammans med umborous då blir sobel.

För att skilja en vanlig nf från en nf umb i tveksamma fall tittar man enklast på halvmånarna och magen. På en umb är dessa gråbruna istället för gräddfärgade. Vissa nf umb är väldigt mörka över resten av kroppen också, en dålig umb ser däremot mest ut som en suddig/blaskig vanlig nf.

MariaG
0

#13 Tack för hjälpen.