Symtom på förkylning?
Vilka symtom har en hamster när dom är förkylda?
Laban här hemma låter lite när han andas och nyser ibland. Kan det vara förkylning?
Har nyss gjort om mitt rum så han kanske reagerar på ngn färg. kan det också vara en förklarning?
Mvh/ en orolig Sophie
*Puttilutt*
jag har som regel att aldrig ha djuren i samma rum som det jag målar om i tex, just för att färgen kan lukta ibland. Dessutom vill jag inte ha dem i färgburken heller ;)
hur har du själv upplevt färgen? Tyckte du den luktade?
Jag hade inte hamstrarna i rummet när jag målade utan jag stälde in dom när jag själv flyttat in. Men jag tänkte att dom kanske reagerat på något jag inte känt..
har de stått i drag på den tillfälliga platsen då?
hamstrar luktar ju mycket bättre en vi.. det kenske är det?
#4 inte vad jag vet i alla fall.
Hur e det med Laban nu?? Antingen kan det ju vara förkylning (extra viktigt då att han står varmt) el en reaktion på färgen som du nämner… men jag har även hört om djur som reagerar på sitt spån el vad de nu har för underlag i sin bur…
#7 Det är bättre men han nyser fortfarande ibland. Det underlaget han har dammar inte då det står speciellt på påsen "Helt dammfritt!" men kankse är det underlaget och inte dammet i det…
jag tror inte det beror på färgen iaf, du målade ju om för rätt länge sen nu så färgen irriterar honom iaf inte.

hoppas laban mår bra