Hamster iFokus

Hamster

Etiketteravelgenetikuppfödningguldhamster
Läst 2222 ggr
ZorroR
0

Vilken färg är Rayon!?

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Jag har då fått en unge i *B-Kullen som heter rayon, men jag vet inte vilken färg han är? Jag har behållt honom så det är ingen brådska med svar men skulle vilja veta?

Han´s mamma är Normalfärgad mörk (antagligen skp)

han´s pappa var Black yellow, farfar var gul sö, farmor Chocklad skp.

Syskonen var färgerna: Gul (3hanar, 1 hona) Normalfärgad mörk skp (3 honor)  rost (1 hane)

HJÄLP!

han är vit på bröstet och har vita tassar och en vit haka. Annars är han den färgen som på bilden över resten av kroppen.

Föresten: Är han satin? han har det långt bak i släkten på pappan´s sida och mamman är glansig men hon var matt innan?

Jag lägger ut en bild på henne också.

Tacksam för svarGlad

Imasy
0

Rost eller cinnamon skulle jag säga, tycker mig se hätta och kindteckningar. Vad har han för ögonfärg?

Imasy
0

Har du fler bilder på ungen förresten, som är fotade uppifrån eller ifrån sidan?

MangoPeperoniOwner
0

Rost skulle jag tro. Söt han är! :)

ZorroR
0

Detta är han´s mamma

ZorroR
0

annan bild från sidan

vekan
0

Vad söt han är! Jag tror nog på Cinnamon, men jag vet inte så mycket om färger. Glad

nonisaga
0

Jag tycker han ser ut som honey, men jag vet ju inte så bra:/

ZorroR
0

Men det är det om man blåser på honom får han lite cinnamon färg mon om man klapar honom blir han choklad aktig . Jag brukar vara ganska bra på färger men denna har jag inte en aning om  .

Helena1978
0

Jag skulle gärna se en bild från sidan på honom. Då han tycks sakna vitt så antar jag att han kan vara en Chocolate Yellow.

Sätt gärna in bilder från olika vinklar…

Helena1978
0

Jag håller fast vid en chocolate yellow.

chocomian
0

Hmmmm, jag tycker han ser ut som en blandning mellan cinnamon och honey :P

ZorroR
0

#10 han är registrerad som det för det var det jag också trudde men sedan sa ordförande i Ssv att det inte kunde vara det?

Helena1978
0

Här ser du en rost.. den färgen har han inte..

RoSa-RoSeN
0

Vilka  gulliga hamstrar! =) Kan ingenting om färger så jag bara tittar på sötheten =P

Helena1978
0

en rödögd rost umb / en cinnamon umb.. mycket grått på denna kille..ingen likhet heller.

Helena1978
0

ingen cinnamon heller..

ZorroR
0

Men det är ju det att han inte har Månar(halvmånar?) vid kindpåsarna. Hans bror är en rost, men dom är inte allt lika! mer bilder finns på min hemsida! www.freewebs.com/hamstersara kolla är och skriv vad ni tror här, jag kommer snart, ska åka och laga mina glasögon!

Helena1978
0

Jag tror att han är en chocolate yellow, med tanke på hans gula bakgrund.

Helena1978
0

Kan ju säga att hans färg är alldeles underbarKyss

Imasy
0

Tittar man på de andra bilderna tycker iaf jag mig se tippning, så jag skulle nog också gissa på c/y.

Englatassens
0

Du har helt rätt Helena!! han e en chocolate/yellow….. å satin kan han inte vara om ingen av föräldrarna e det…. satin e dominant vilket betyder att mamma eller pappa måste vara det…. jättefiiiin!!!!Glad

bblomquist
0

gud vilken fin c/y ,  <3

UlrikaD
0

Jämför din bild #5 med den här bilden på min c/y hona.

UlrikaD
0

En bild från sidan också. Så jag sällar mig till gänget som säger c/y.Skrattande

ZorroR
0

Men hur kan det vara en c/y ?

Pappa´n trudde vi var det innan (uppfödaren också) men dedan visade sig att han var black yellow. Men ni har nog rätt!

Här kommer en bild på hans pappa när han var en bebis ^^ (dog den 31 november 2008 då uingarna var ca 3 veckor.)

För han är ju inte så lik honom?

ZorroR
0

Rayon är ju inte Yellow, han är ju orange/röd men han har en lite chocolate färgad tipping, kommer fler foto.

ZorroR
0

Men jag tror nog han är C/Y om ni säger, men hur kommer det sig, vilka färger ska föräldrarna ha i genetiken?

ZorroR
0

hans mage

chocomian
0

*myser med hans mage* Skrattande

ZorroR
0

Den magen är gosig ;)

nonisaga
0

e han satin? otroligt söt e han iaf:)

ZorroR
0

Blåser i hans päls

ZorroR
0

#31 jag tror det, hans morrhår är ganska korta och han är glansig, hans mamma var matt men är satin nu ?

Helena1978
0

Hans mamma ser inte ut att vara satin, jämför med min nf satin. Hon saknar skimret som är så typisk för en satin. Många hamstrar är glansiga men inte som satiner.

Helena1978
0

Tycker inte han heller ser ut att vara satin, då skiftar färgen mer i olika ljus. Här kan ni se hur en satin skiftar…Hera gul satin.

Helena1978
0

en satin uppfattas oftast färgmässigt som en mörkare hamster…

på den här bilden en normalfärgad umb satin..

Helena1978
0

på den här bilden visar jag en normalfärgad umb utan satin… satiner går att se så fort pälsen börjat växa..

Helena1978
0

Om ni menar att den är ljusare i underpälsen mot för den chokladtippade delen av hårstråna så är ju allt som det ska, det är det som gör att han är en chocolate yellow, skulle han vara en Black yellow skulle tippningen istället vara svart.

mocchino
0

Säger som vissa andra: Han är chocolate yellow! :)

Och eftersom han är det så måste hans mamma vara skp! :)

// Nathalie

ZorroR
0

Jo jag tror också att han är c/y men det är ju det att hans "gula" färg inte är så gul utan lite mer koppargul.

jag tror han borde vara satin för han har ju också skiftningar i pälsen och det kan ju också vara så att jag ser den gula färgen som lite mörg - Pga att han är satin?

Det skiftar ju lite när han rör sig, och han har korta morrhår och glansig päls? Är han inte satin då?

Jo, Dolly är nig Skp för hon har en liiiiten "prick" i den "kopparaktiga" färgen på ryggen.

ZorroR
0

Han föddes den 8 November.

Zheverez
0

har du ny bild på pappan?

hur ser bakgrunden ut för båda föräldrarna?

dolly kan vara skp, det syns inte på alla så tydligt men visar sej i parningar.

snygg hane du behållit

mocchino
0

#40 En chocolate yellow är gul i hårbotten och chokladbrun i topparna så det är inte så konstigt att han är ljusare inne mot kroppen. :) Det är precis så det ska vara med den färgen! :)

Satin kan han endast vara om mamma lr pappa är satin!

// Nathalie

ZorroR
0

#42 Mamman är från djuraffären, men hennes syskon var en sobel, en dominantspot, en back yellow och några med, Hans pappa var Black yellow (H =Heartbreaker)

H´s Pappa (S=Sunken) var gul, H´s mamma var Choklad Skp.

S´s pappa (G=Gulliver) var Gul bö bandad, S´s mamma (D=Detelja)var Svart Skp.

H´s mamma var från djuraffären.

G´s pappa var Gul (L=Lufsen) , G´s mamma var svart Skp/vit satin. (N=Ninoschka)

D´s pappa var Gul (djuraffären) och D´s mamma var Normalfärgad Skp (M=Meeri)

L´s pappa var Rost, L´s mamma var Sobel Skp rex.

Sen finns det inte mer…

Helena1978
0

Här kan du se Kida en Black Yellow, ej satin trots glansen i pälsen..