Boa med hundens ull?
Nu kommer en period då stora husdjur tappar sin tjocka vinterpäls. I vår familj har vi en gigant som producerar en säck högkvalitativ vit ull varje säsong, minst! Vill minnas att jag läst någonstans att några lägger hund- och kattpäls till hamstrarna som de kan boa med. Tänker mig att det blir varmt, mjukt och mysigt.
Dock råder delade meningar här hemma huruvida det är "fräscht" och "riskfritt" för hamstrarna att boa med detta. Någon som vill dela med sig av sina erfarenheter? Annars skickar jag iväg ullen för spinning till garn, kan ju alltid sticka vantar av den. 
jag har gett katthår till hamstrarna, vilket är väldans uppskattat.
Fast jag har ju innekatter, så får ju inga smittor eller smuts i pälsen utifrån.

Våra katter går också inne, fast jag tycker den pälsen inte har lika fin färg som vovvarnas.
Hundarna är vaccinerade, schamponerade och borstade. I det fria torde ju hamstrar samla på sig "allt möjligt" de hittar i naturen, men det är klart att avlade djur kanske är mer känsliga.
Ja men det måste väl fungera att ge dem ren päls? Tänkte på min hund, hon är ju smutsig och fettig under magen av smutsen på backen, men annars är hon ju "ren" :)

smart!! har sj en colliehane med enooorm päls och en shetlandsheepdog tik med hyffsat mycket päls… perfekt att använda den pälsen ju!
vill oxå gärna höra vad ni tycker om det?

våra får hundhår att boa med.
är det vår å mkt finns ute tex fästingar då får de inte nåt hår när hundarna fäller.
är det vinter å hundarna nybadade då sparas håret till hamstrarna.
de gillar mkt den tjocka mjuka underpälsen/underhåren
åh haha vad kul, synd att man inte har hund! (a).. men hallå, jag vill också ha (:!