Hamster iFokus

Hamster

Etiketterhälsabeteendekosthållningguldhamster
Läst 1324 ggr
RoSa-RoSeN
0

Hane tamare?

Är en hane tamare än en hona? De sägs det iaf =S Jag vet inte riktigt om de är sant så jag frågar er. Eller bror de på hamstern? Jag har ingen aning..

Kan ta min andra fråga i samma tråd. Istället för att göra en ny =)

Kan man hålla på med en hona när hon är dräktig? Hur många dagar ska hon ha kvar när man ska sluta hålla på med henne?

bblomquist
0

ja tror inte hade är tamare en hona.. den är nog bara hur man hanterar dom :)

andra frågan vet jag inte riktigt.. man kanske inte ska hålla på henne jätte mycket, o kanske itne efter parning. ja vet inte riktigt som sagt :)

RoSa-RoSeN
0

#1 Okej =) Alltså är dom lika tama beronde på temprament, eller?

Ebba-A
0

Så sa dom på Djuraffären jag köpte min hamster(dom sa även att min hamster var en hane, men icke). Men jag tror det beror på hamstern.

Honan kan man hålla på med försiktigt tills tre-fyra dagar innan beräknad förlossningsdag. Då ska även buren städas. Efter det bör du låta henne vara.

Värd på Choklad iFokus

chocomian
0

HM, hade jag haft min hona dräktig och visste om det, då hade jag nog slutat ta upp henne ur buren osv from den dagen då hon blivit parad, för att för säkerhetsskull inte göra så något händer :)

RoSa-RoSeN
0

#0 En dvärg handlar de om på andra frågan och på första också =)

RoSa-RoSeN
0

Okej! Tack för alla svar!! =D Är värkligen tacksam =)

bblomquist
0

s#6 så lite så rosa :)

Royalz
0

mina honor är tamare än min hane :p men det kannskwe beror på att honorna kommer från uppfödare och hanen från djuraffär :)

Sara87
0

Aldrig märkt nån skillnad, skulle säga att det beror på hamstern.

RoSa-RoSeN
0

Okej! Då är de väl lika lugnhet hos dom =) Då var den frågan avgjord :) Så nu går vi till nästa, men den har jag redan fått svar på xD Så då har jag ju fått mina svar =)

bblomquist
0

#10 vad bra att du har fått svar på allt du undrar över! :)

Lollia97
0

Vad betyder tam?

RoSa-RoSeN
0

#12 Det betyder Kelig =P Typ

Ebba-A
0

#12 att du kan hålla på med hamstern utan att den sprattlar en massor, bits eller går till attack. Det är motsatsen till vild.

Värd på Choklad iFokus

aliciia
0

Jag tror inte det är någon skillnad, det beror nog på hamstern.