Hur fick ni hamster?
Hejhej, jag behöver hjälp, hur gjorde ni för att få eran första hamster ? Jag skulle vilja ha ett till djur så jag beöver tips :)
MVH Glader
Jag tjatade länge och sparade pengar till allt man behövde (var bara 10år) så det tog ett tag. Och om man har turen att ha en mamma som gillar hamstrar och tycker de är söta kan man försöka charma henne som jag gjorde med min:)
Jag har inga direkta tips men någon här måste ju ha några:)

#1 Tack för svaren :)
Jag bestämmde mig dan före att jag skulle köpa hamster och nästa dag så åkte jag och pappa och hämtade hem Swea :) Han var lite ett impuls köp, men inget jag ångrar en sekund :) Och nu har jag 3st sammalagt.

#3 oki, problemet är att mina föräldrar inte vill att jag ska ha fler djur..
#4 jaha vad synd, vad har du för djur nu då ? :)

Jag väntade tills jag blev 18 och frågade mamma om det var okej att jag skaffade en hamster, eftersom jag faktiskt var myndig :P
Ibland får man nöja sig med det man har, men känner man att det finns en möjlighet att få sin vlija igenom genom att "pressa på" lite till, då är det bara att tjata, tjata, och tjata. Ända tills man kommer till den punkt då man inser att man inte kommer få det man vill ha, eller då man får det :)
Kom ihåg att tjat är oftast inte så bra för relationen mellan barn och föräldrar… Tro mig, jag vet ;)

jaha hur många har du då??
jag menar jag hade inte ett djur och ville så hemskt gärna ha ett så jag fickk min förra hamster Nusse i födelsedags present
Jag fick inte ha mitt eget djur förrän jag var 17… ;P Och då hade jag tjatat om sköldpadda, hamster och alla möjliga djur genom åren..

#5#8 Jag har två gerbiler :D Världens sötaste !
#6, #7, #9 , tack för svaren :)
#10: Varsegod ;)

putt!

Jag skaffade eget djur (katt) när jag flyttade hemifrån då jag var 17 år :)
Innan dess hade vi en massa katter både hos min mamma och en hos min pappa, så behövde inga fler djur just då :)

här hemma är det jag som är djurgalen.
jag blir bara glad när mina ungar vill ha djur.
så mina ungar har fått ha salamandrar,sköldpaddor,vandrande pinnar,syrsor,myror,daggmaskar,sniglar,fiskar,katter,hundar å hamstrar.
kan ha glömt nåt de haft genom åren.
hamstrar har vi nästan alltid haft.
katterna tog de med sej vid flytt så de finns ännu kvar.
de enda djur mina ungar fått nobben om är ormar å spindlar

tack för svaren :)

Ett tips som kanske kan funka är väl egentligen att dra med sig mamma och åka till någon uppfödare som har bebbar och kolla (:
Har man tur så ger mamma med sig när hon får se hur sjukt söta dom är och för höra lite mer om djuren från en uppfödare .. det kan ju funka om man har tur ;)

#16 kanske det, då måste jag hitta nån uppf i närheten..

Vart bor du då ?

#16 Det fungerade för min dotter. Nu har mamman själv två hampisar… ;)

ett sätt är ju att låna hem en hamster från uppfödare el kompis.
är det att dina föräldrar är rädda för att binda sej i några år så är ju en äldre ett alternativ, den lever inte lika länge å under tiden hinner föräldrarna bli kära i djuret å vill säkert ha en ny å då unge.
så fråga om det är ok om du lånar en el tar en äldre omplaceringshamster. har du tur går de med på det.
eller gör som membel säger besök en uppfödare så dina föräldrar får känna å ställa alla frågor de har.
Först övertalade jag mamma, vilket inte var svårt alls.
Sedan var det dags att övertala pappa. Vilket brukar vara en utmaning. 
Först gick jag rakt på sak och frågade "Pappa, kan vi skaffa hamster?"
Då fick jag svaret "Nej, vi har redan tillräckligt många djur."
Jag gav mig inte utan fortsatta att prata med pappa under dagen och berättade lite om hamstrar för honom.
Sedan på kvällen åkte Jag, mammsen, pappsen och min lillebror på en cykeltur och badade.
På vägen hem när pappa var på glatt humör passade jag på och frågade. "Pappa, vi skulle ju till Linköping i helgen." "Ja." "Kan vi inte köpa hamster då?" Och då svarade pappa "Ja, det kan vi väl då."
Haha, snacka om jag blev överraskad, då det tagit flera veckor att övertala pappsen till gerbiler. Men nu lyckades jag övertala honom på bara en dag! 
Jag har ett litet akvarium som inte används till något.Då sa jag till mamma att jag ville ha en liten hamster, den luktade ju ingenting och tog knappt nån plats, den kunde ju bo i akvariumet.
Då tog det nån vecka innan de sa att jag kunde få en hamster om jag skötte mej bra. Jag letade fakta om hamstrar och kom fram till att man absolut inte fick ha ett litet akvariu utan de skulle ha andra större burar.
De tog hela sommaren och sen i september lite huxflux oväntat så kom Totte in i mitt liv XD
Jag tog reda på olika fakta om hamstrar också tog jag till lite tjat och vips en dag så fick jag lov att köpa en söta liten dvärghamster hona! :)
såhär var det:
jag ville igentligen köpa en kanin, eftersom min kompis hade fått VÄRLDENS SÖTASTE KANINUNGAR, dom e så himla fina :)
så kom jag hem o satte mej på lnäna o verkligen tjatade!
men ingen stans kom jag, så kom mammas kompis lisbeth, som älskar djur.. ja sa stt ja vill ha en kanin men ja fick inte, då sa lisbeth såhär: "DU KAN JU SKAFFA EN HAMSTER ELLER NÅT SOM ÄR LÄTT ATT TA HAND OM OCH SOM INTE LEVER SÅ LÄNGE." .
Så var ja inne på internet och hittade denna sida. pluggade som bara den!! sedan så åkte vi till en djuraffär, ja såg en dvärgis.. ja säger bara; Kärlek vid första ögon kastet! ååh vad glad jag blev, vi kollade på henne, mamma tyckte hon såg ut som en mus, men hon tyckte endå hon var söt. så 3 veckor senare! hade vi en hamster i huset :)
men när jag bodde på landet och var typ, 9 år hade ja världens finaste guldhamster vid hamnet kim, en orange.. ljus orange haha , så himla gullig och go. kim brukade rymma 2 dagar i veckan, men kom tilbaka haha . jag tror hon parade sej med möss vi hade i väggarna, men jaja! så kan det ju itne vara hahaha…
Så nu står ja här, ska köpa en liten guldhamster i slutet av april/maj, kanske från Curlys, e inte säker ännu :)
Oojoojojoj , det blev mycket text (:

Tjatade i typ två år =P Sen så fick jag min hamster.. Men så dog den då blev de tjat i fyra år, så ska jag få en igen nu.. =) Så jag fick/ska få mina hamstrar genom tjat ^^
Det började med att jag fick en kanin på min tionde födelsedag. Men när den dog efter tre månader så köpte vi en ny. När den dog efter 10 månader så fick jag inte ha nån mer kanin. Så då skulle vi köpa en dvärghamster, men när vi kom till djuraffären så sa dom att skulle jag köpa en dvärghamster var jag tvungen att köpa två. Så då tog vi en Guldhamsterhane istället, som jag döpte till T-Rex. Efter nån månad så började jag misstänka att T-Rex var en hona, vilket jag fick bekräftat i en annan djuraffär. Så hon fick heta Rexa istället.
Sen i augusti parade vi Rexa med en hane och fick 16 dygn senare 8 små bebisar. Av dom behöll vi två, Diddi och Loppa.
Oj, det blev lite mer en hur jag fick min första hamster :s Men kanske får du vänta tills efter dina gerbiler? För du får ju dubbelt så mycket att göra om du skaffar dig en hamster. Men jag tycker du ska försöka förklara fördelar med hamster, visa några gulliga bilder och så.
Värd på Choklad iFokus

Jadu ^^,jag hade precis sålt mina kaniner jag hade då :) och var jätte ledsen sen skulle mamma och pappa åka till djurmagazinet,då sa jag kolla på hamstrarna dom är jätte söta (hade vart där dagen innan) sen när dom kom hem hade dom en hamsterbur med sig och min lilla Isabelle-Isagnäll :) min andra hamster fick jag för min syrra ville ha en när jag fick Gnäll sen töttna hon på Hugo ^^, så jag fick honom :D
Min första hamster finns inte änn…
MEN JAG FÅR DEN IDAG!
Jag hade fått vandrande pinnar, ja , dom var inte så lekfulla , så jag frågade om vi kunde köpa en hamster. Det blev ett ja efter några dagar. Vi åkte och köpte en dvärghamster vid namn Millie . Men det var flera år sedan så hon är tyvärr vid regnbågsbron :/
Min hamster fick jag såklart av guldgruvans.
Han skulle åka vidare tillbaka till guldgruvans men han blev kvar här..
alltså en tjej som har tagit hand om fick lämna tillbaka pga minska ner med hamtrar ich min hamster fick bo här ett tag som jourdjur.. men sen blev jag med hamster.:)
Mitt första djur vet jag inte, eftersom jag har haft djur i hela mitt liv ^^
Men min första hamster så tjatade jag lite, men jag fick typ endå på en gång :)
det är så intressant att läsa om allas historier :) tjata kan man ju göra hur mycket som hällst, ta med din mamma o titta på den o säg något i stil med: tänk om jag hade en sådär hamster hemma.. jag skulle bli så glad :)
Jag minns inte exakt, men det har aldrig varit nå problem för mej att skaffa vare sej hamster eller möss.