får jag presentera supremes/castors kull
Fy vad taskig du är! ;D Den där prickiga mitt i bilden i #1 stog det visst mitt namn på ;D
Nämen, kalasfina Eva! Wow verkligen! Så jag är nästan stolt mormor, hihi!

ååh vilka fina! skpn där var bara såå fin!
# 7 ja supreme kan du lätt vara stolt över
tack mickis å jenny ,ja visst är de fina.
ska jag boka spotten till dej jenny?
Och så kläcker du ur dig att hon är obokad också?! ;)
Vart ska hon få plats då hade du tänkt? ;D
För det var väl en hon?
tyckte det såg ut som en hon men kan ju ha fel igen.
Ja, jag är ju redan skyldig dig två hamstrar, så varför inte göra listan längre med ytterligare en? ;D
Dalarna kanske blir gladare med prickiga hamnstrar? ;)

Häftig kull, grattis!
Hur ser man att en off-white är skp? Och vad blev det för färger på alla bebisarna?
ja då kanske du får dom sålda som smör i solsken.
att supreme var skp misstänkte de då hennes föräldrar är offwhite och creme skp.
så jag testparade med castor som är black yellow å nu vet jag att att hon verkligen är skp. det syns inte att hon är det.
Men är det en hona eller hane? ;D
såg ut som en hona men ska dubbelchecka om en stund
ja, egentligen så kvittar det om det är en han eller hon ;)
Vilken söt bebishög!
Mycket olika roliga teckningar =)

#22 d va inte svårt att gissa;) tyckte jag själv asså, för det var den jag tyckte va en av de finaste med, hihi

Men jag är fortfarande nyfiken på vad färgerna på alla bebisarna är? Den som är jättemycket vitt på tex. Skp är jag med på men grundfärgen?
på min skärm kan jag se två skp/vit och resten är svart ;)

Ok, tack. Är inte så hemma på de färgerna än. Och tänkte att om det nu finns offwhite-skp så kanske de som var mycket vitt också var nåt annat än skp/vit.
ja, han ser faktiskt dove ut på min skärm med, men jag sa inget, för jag antog att det var fel på min skärm.

Vad har pappans föräldrar för teckning? Undrar om han inte kan vara både bandad och dominant spot, för det ser ut att vara ds:ar i kullen, som inte kan bli av enbart bandat. Eller mammans föräldrar, fanns det nåt där? Hon kanske är vittecknad (ds) utan att det syns på henne?
hahahaha, tyckte väl att han såg bekant ut ;D
än så länge ser ungarna svarta å vita ut förutom skp honan.
men de kan mörkna mkt. är de pearl då händer mkt med färgen.
som ni ser på supreme så är hon mkt ljus offwhite, nästan vit så än törs jag inte säga om ungarnas vita är vitt.

Nu får jag svara mig själv.. Tänkte ju inte på att mamman är offwhite (silvergrå-creme) Då ger ju skp inte gula fläckar.)) Dags att sova nu tror jag, haha..
supremes mor är betulas vim,creme svartögd,skp, lh sa.
far är ängshöjdens cantadou, offwhite lh.
castors föräldrar är hjärtegryn,silversvart skp vit lh och far är olliwer twisted grey,silversvart ba lh.
jenny jag har ju glömt säga att det är en tjejja den du gillar.
A men vad bra ;D
Jag tror bannemig att jag borde sno alla hamstrar du har och belägga dig med hamsterförbud så du slutar fresta mig :P
"Thinking outside the box is for smart people. The box is for you" DeviantArt | Instagram

#3 Nähää det tror jag nog inte att det gjorde!! Jag ser ju klart och tydligt: NATHALIE!!! :P
Men du kan få stå för inköpspriset och mat för några veckor! ;P *haha* :P
// Nathalie
Ska vi slåss om saken eller ?! ;D

#39 Förloraren får betala vinnarens hamster och mat för 6veckor! *haha* :P
// Nathalie
Hit med pengarna då, ska jag pm:a dig mitt konto nr? ;D

#41 Nänä så lätt är det inte över! :P Jag känner mig rätt självsäker efter i lördags då jag var tvungen att bära ca 200kg hö!! PLUS 5-6st 20-25kg säckar på mindre än 5 timmar! Jag har tränat inför detta mötet mao! *asg* ;P
// Nathalie
Du, nu är det såhär förstår du. Min hund är större än din, så när min sur-tant öppnar truten kommer din hund att pinka på sig, du halkar i pölen och *KATJOFF* Du är knockad ;D
För du trodde väl verkligen inte att jag tänkte slåss och riskera bryta mina naglar? 

#43 Nedrans då.. Jag tänkte inte på det.. Men jag har ett triumph på min hand! Jag snor lillbrorsans hund! Och då blir det omvända roller och då är det din hund som kissar och du halkar!
Och sen ligger vi båda ner! Oavgjort! ;) Så då får vi ha dragkamp istället.. :P
// Nathalie
Du, då mutar jag Evas hamster taxi och åka hit ögonabums, och hon eller nån av ungarna kan köra rally så ska du hinna med så hoppas jag du har snabba springskor ;D

#45 hahahaha! Ja på med springskorna! När hon väl är framme i falun så har väl jag hunnit springa typ till… Mora stenar!! Och då syftar jag inte på några morastenar i dalarna utan det som ligger några km utanför Uppsala!! *haha* :P
// Nathalie
Mora stenar i Dalarna??? Finns det ens nåt som heter så här?? 

Gud vilka sööötisar :)

#47 Ingen aning.. Därför jag skrev ihop det. :P Så det vart stenar från mora istället.. :P Fast Mora stenar är ju iof stenar som nån flyttat hit så det nu finns bakom lås och bom.. *haha* :P
// Nathalie
Fast å andra sidan så lär det väl finnas vanligt sten å grus i Mora också, så ;D
vad ni är roliga tjejer.
vänta tills jag visar upp nästa kull då får ni bråka ändå mer.
puttar upp så membel får se hur duktig castor från henne varit

Åh!! Denna tråd hade jag ju helt och håller missat :O Stolt mormor här nu ;D haha!
Så stor Castor blivit (: Jätte lik brorsorna är han också ;p
#53 Nej, det är jag som är mormor och du farmor!
Tror jag i alla fall! Kram
jajust så måste det ju vara.
kajsa mormor å membel farmor hehe
#54 Åh va tööt..!
Antar att h*n är tingad redan??

Hahahaha!! Ja farmor är jag ju x) Håller inte koll på alla mina barn
Jätteläckra teckningar!! Men hörrni.. ni vet väl att ALLA skp e honor??
PS!! Jag tror jag dör va läckur den silversvarta skp/vita på bild #54 e……..med den vita bläsen å allt!!

#61 Naj, det visste jag ej! Hur kommer det sig? Eller är det en "genetik-grej" som inte går att förklara?
Fast det händer ju att hanar kan bli skp också ;)
#62 Skp är könsbundet :)
Sen kan jag inte göra annat än hålla med om att ungen på bild 54# är otroligt läcker! 

Blir lite nyfiken på hur du kan vara säker på att mamman är skp?
Om hon är skp o pappan gul ska det bli 50% Gula hanar och 50% Icke gula hanar, 50% Gula honor och 50% Skp honor… Ser inga gula honor eller hanar..? eller så är min skärm konstig ;)
Men ursöta bäbisar! Ska bli kul att se fler kort :D
hennes mor var skp.
står så i stamtavlan.
har inte visat bild på alla 8 ännu.

Ok, det står så för alla cremebaserade som föds där det är gulvarning får det inskriet tills motsatsen bevisats..
Vore kul att se alla i kullen =)
Har du fler kort på pappan?
# 67
Vad blir det inskrivet någonstans att det är gulvarning? :)

I stamboken/databasen och på stamtavlan/regbeviset.
Det är infört för men ska veta att det KAN vara gulvarning så man är medveten om det inför parning osv..
Eva köpte Supreme av mig.
Det visste Eva, jag talade om det redan innan hon köpte Supreme. Hennes mor, Vim, var felreggad men det uppdagades senare att hon var gul.
Men som sagt, informerade Eva så det var OK. Skulle aldrig falla mig in att undanhålla det om det inte vore i okunskap i så fall.
Hehe, nu finns det ju de som inte är med i någon förening ;)
Och på stamtavlan ser man ju iallafall vilka färger som finns bakom? ;)
Kan iallafall avslöja att min lilla tjej ifrån denna kull ska heta Sol-Britt ;)
det var ju bara för det som jag valde castor som är black yellow.
hade jag inte vetat om att supremes mor var skp och gulvarningen så hade det blivit en annan hane istället.
så jag kan inte se nåt fel i att supreme är skp visserligen det jag kallar dold men det gör inte mej nåt.

Hej …jag tycker i alla fall att kullen är superläcker …gillar oxå den fantastiska skp…god job ham-madam

Mer bilder på #54 tycker jag.
Var det den du skulle behålla?

Hoppsan hejsan nu måste jag ha uttryckt mig konstigt..
Jag menade inte allt att anklaga eller alls förolämpa någon/trampa nån på tårna. Jag försökte bara svara på varför det skrivs ut på statavlorna..
Inget fel i att hon är skp, snarare tvärtom bra att du väljer en hane utefter det!
Men som sagt det är till för att få färgerna renare, vilket är svårt om man inte vet att det är gulvarning på en hamster utan parar med cremebaserat i tron om att det är rena cremar man får fram..
Jag har aldrig sagt nått annat än att kullen är superläcker =)
ok jag trodde du ogillade att supreme var skp.
när jag bokade henne då var det ännu inte helt klart om hon var skp el om hon var ren offwhite.
då hade jag helt andra planer för henne.
när det sen var klart att det fanns skp å gulvarning då ändrade jag mej å köpte in en lh black yellow lh.
hon ser inte ut att vara skp så hade jag inte hållit på med skp hade jag nog inte vetat hur jag skulle ha parat utan hållit mej till ursprungsplanen.
jag är glad att ingen i kullen blev det jag kallar dold skp.
en av mina första honor var det å jag visste inget då det inte stod nåt i hennes stam om det och hon såg ut som en vanlig nf.
det hela ställde till endel problem när några av hennes döttrar sen fick ungar å det då dök upp tydligare skp.
så de jag kallar dolda skp är väl inte riktigt mina favoriter.
har en kh nf nu som är efter de linjerna å trolig dold skp som snart ska paras där jag också hoppas på turen å lyckas få tydligare skp.

Vilka härligt läckra ungar, speciellt den ena utav dom som har mycket vitt, så sött..:)

Mycket vackra! Den längst till höger på #55 är helt gudomligt fin 

Ok, då ber jag om ursäkt, var absolut inte så jag menade. Jag ville bara föklara för dom som kanske inte är med i SHF varför man skriver ut gul på stamtavlan ifall det är gulvarning,. =)
Tycker att det är seriöst av dig att ändra planerna när det visade sig vara en ev skp.
MEN är fortfarande nyfiken på att se resten av kullen ;D
Är #54 tingad? jag e superintresserad.
Jag tror att Tazzar har tingat nr 54 ;) Men du får fråga själv, är inte helt hundra hur det var ;)
#81 Jajjemen! 

Vill se mer bilder! :D
Jag vet att en Medarbetare har varit hos Ham-Madam idag och fotat denna kull ;)

*väntar otåligt* =)
bilderna dyker nog upp imorgon.
nu måste jag krypa till korset å säga att ev är inte supreme skp.
vi har räknat å diskuterat å gnuggat våra grå så vi blev helt utmattade.
det var från början 15 små rosa saker men bara 8 överlevde.
tyvärr gick ju de andra 7 bort innan pälsen kom så om nån var gul där det vet jag ju inte.
men fanns ingen gul där då är hon inte skp trots att hennes mor är det.
nu gör inte det mej nåt då det kom skp ändå så jag fick ju fram det jag ville ha men det är tack vare att pappan är gul-black yellow.
så man lär så länge man lever å tur är väl det 

Det här är väl sol-britt tror jag! :P *haha* Jag var ju så dum att jag aldrig skrev upp i vilken ordning jag fotade ungarna men jag har för mig att vi tog Brittan sist.. :P
Jag tycker hon ser ut att vara silversvart skp/vit men hennes fläckar är lite i mellanting mellan offwhite och cremeiga så jag är inte lika säker på min sak längre.. Men hon ser ju silvrigare ut i sitt svarta än vad den innan ser ut iaf.. :)
// Nathalie
Nämen fy sjuttsingen så söta dom är! Och riktigt fina skp-tecknigar har de också! Skulle så gärna vilja ha en, men min lilla tös ska ju ha en kull i januari/februari så jag måste ju ha plats :P

Jäklar vilka sötnosar!!
Fattar inte hur söta små fläckisar är egentligen.
den vita fotades också.
hoppas de bilderna blev bra å att tassar får se dom innan hon kommer på onsdag å hämtar sin nykomling.
hinner inte bilderna ut så hörde jag att hon har en bra kamera så då lär ni nog bli bobarderade från henne med bilder på sötnosen.
de har vuxit till sej å blivit riktiga ulliga söta bollar.
Ooo nu börjar d bli så där gossigt fluffiga!!

ooh så söta!
Amen naj vikka sötisar de är!
Längtar till att lilltjejen kommer!

tazzar du får ta med dig kameran å fota lite när du e där, du som e så bra på att fota=)
#95 Åh, så söt! :)
Vilken av föräldrarna är det som är dominant spot? (Det står kanske någonstans i tråden, men den är så lång att det är svårt att hitta.)

nämen ååååååååå!!!
Ljuvlig…
men så synd att bläsen "försvann"….

den lilla vita hiawata höll nyss på att bli kidnappad återigen.
alla faller för henne , borde ha varit en kull full med hiawator så alla på kölistan fått varsin.
ska bli så svårt imorgon att skiljas ifrån henne.

Äö vad ska man säga? ME WANTS!!!! 

#109 Ja men det är väl din dotter som ska ha henne?! Så du får väl snylta en liten bakdel på henne! ;P *thihi*
// Nathalie
#109 Nonono!
Bara min bara min! 
Haha jag kommer nog antagligen att få sätta hänglås på buren så att hon inte blir alldeles sönderpussad. 

#111 Rackarns att du hann före alltså! Annars hade hon fått hamna här! :P Men vem vet du kanske förälskar dig i en viss liten silverchoklad padda som finns hos Eva.. Eller varför inte en übersöt liten korthårig rost padda som är för söt för att vara sann! ;P
// Nathalie
inte psyka tazzar sådär fy på dej nathalie, ajabaja
.
tazzar var först nananaa
#113 Så rätt så! ;D

Vänta ni bara.. Jag kanske också "råkar" ha vägarna förbi imorgon och hotar henne med att om hon tar lilla vita tösan så får hon en Elliott på köpet!! MOUHAHAHAHAHAHA! 
// Nathalie
haha en elliot vad ska det vara att hota med 
han skulle bara veta hur du utnyttjar honom som hotvapen

hehe, är det det man har barnen till? tack för tipset nathalie
#100-103.. Men åååh, hur söt får man bli egentligen!?
Måste nog vara den häftigaste sköldpaddsteckningen jag sett! (De andra är såklart också jättefina!!
)
#142 Haha,nä men så söt man kan vara! ;)
Vilka goa bilder!! Vilken blev d som följde med hem nu då??
det var den vitaste som följde med tazzar.
vilka otroligt härliga bilder.
tack för en trevlig stund igår å tack för de fina bilderna
Vad ska vi göra med den där Knivsta-fröken egentligen som är en sådan hamstertjuv?!
Vad säger ni, ska vi sälja tjuven på Blocket? Då kan jag annonsera ut min tjuv-hund på samma annons ;D
Två tjuvar till priset av en var väl ett bra kap ?
#146 din solbritt finns kvar.
det är hon på bilderna 124-128.
ev blir entill av skp fröknarna falubo.

#138, Den där lilla sötbollen skulle man allt kunna kidnappa..:)
det är härliga hiawata som numera bor hemma hos tazzar.

Hur många har du kvar otingade? och vad kostar dom? vart finns dom? ;)
- Ellen
errare humanumest ignoscere divinum.
har två otingade.
en kostar 120kr.
transport brukar gå att ordna.

vilka är det du har kvar då? :)
- Ellen
errare humanumest ignoscere divinum.
två grabbar finns kvar.
de är svarta med vitt band.
sen finns ev en hona hon med brunt/gult på bild 139.
Underbara paddor :)
Vilken sötis du fått hem Tazzar, grattis!

Putt putt för att alla ska få se urfina skp hamstrar! :D Som man skulle gjort vad som helst för att få fram! :D
Så söwtta :D:D:D:D:
Vrf gör du nt en tråd ? :D om de ?
Naw, gud vad söta!
Alexandra goes 100 av dom (minst), ofc (H)
Besök gärna vår blogg: www.gizmo.webdon.nu
Sicka sötnosar :D

#162 Du har ingen svart eller svart bandad satin hane till salu? ;D
"