Akut Bantning! (Bildtråd)
Jag startar en ny bildtråd här om min "lilla" tös :)
Hon är smällfet och jag ska kämpa ner henne, se om vi kan följa de någorlunda här inne :)
Hon har ännu inget namn, så kom gärna med förslag. De får gärna vara något som är relaterat till hennes vikt (A) Det är bara gulligt!
(Uppdatering: Hon heter Kalaskulan :))

Kulan ? :D hihi.
wow vilket fetto
åh, hoppas hon kommer gå ner i vikt :)

Det var inte henne du skrev om någon annanstans då att hon var dräktig? Från zoo? Eller var det en annan hamster? För man ska ju inte banta en dräktig hamster.

#7 Du kanske blandar ihop denna med min Inis?

#9 Okej

Stackarn ='( #5 Mobba henne inte 
Fluffboll kanske passar ;D eller hon kanske inte är så jättefluffig 
Förresten Lycka till!
Jo det är rätt, jag trodde hon var dräktig efter en snabb titt, men nu när jag har börjat pyssla med henne litegrann så ser jag att det verkar ju bara vara fett :S
Jag tycker hon ser ut som en Tjorven :P
#11 jag mobbar henne inte……… 
jag tycker hon passar som Lilly<3

Pinglan! :P Helt klart! *haha* ;D
// Nathalie
HAHAHAH JAG KOM PÅ DE BÄSTA!!
Här med heter hon : *tadaaamdaa* Kalaskulan! *asg* <3 Så sjukt söt hon är :)
näj vilket gölligt namn<3 välkommen kalaskulan

fin färg:D

kalaskulan
!
Hehe, ja hon var lite rund om magen
Himla bra svärta.. måste säga att KH är och förblir en favorit hos mig då färgerna framhävs på ett helt annat sätt och blir så mycket tydligare än på LH.
Namnförslag: Barba mamma eller Rultan
#20 Håller med, hon var verkligen jättefin i färgen och övrigt :) Men verkligen rultig :P
jises vilken tjockis :) kalaskulan passar henne bra :p
Kalaskulan passar ju perfekt på henne ^^
HiHi, vilket fyndigt namn:)
fett sött namn

hon är bara överviktig..har ju inga " kulor" på sidan =) för att få ner henne i vikt så tar du bort alla solrosfrön utom safflorna ( de innehåller mindre fett. annars kan du ge henne chinchilla Foder ett tag. De är helt utan fett men innehåller den näring hon behöver…kram noomie
jodå kulor har hon ^^ riktigt rund på vissa ställen. Jag har redan gett henne mat utan fettiga frö, kanske ska prova chinchillamat :) Tackar
jag tror det finns ngn special bantningsmat i djuraffärerna för guldisar men det e jätte dyrt
Att det är dyrt spelar inte mig nån roll :) Inte sålänge de gäller en hamster o inte alla jag har :P Hon måste ju bli smal!

Kalaskulan är ju ett jätte bra namn :)