Hamster iFokus

Hamster

Etiketteravelgenetikuppfödningguldhamster
Läst 581 ggr
Mizoan
0

Är hon med bebisar?

Hej!

Min Guldhamster Nala blev parad i måndags kväll och nu undrar jag hur jag ska kunna veta om parningen har lyckats? Hur är bästa sättet är kolla om hon brunstar? Hon luktar som om hon skulle brunsta men hon ställer sig inte i "ställningen" när man klappar på sidorna. Så hur ska jag veta om parningen lyckades?

Väldigt tacksam för svar:D

issa83
0

Det ända man egentligen kan försöka hålla koll på är hennes brunst. En hona kan brunsta nån gång 4 dagar efter en parning men ändå vara dräktig. Jag har hört att det bara är fortsätta kolla efter brunst. Fortsätter hon sedan at brunsta även efter det så får man nog försöka para om. Bulor kan ju börja synas runt 10 dagar efter parning men vissa ser man inga bulor på fören dagen innan födsel tom…

Svårt att veta om en parning har lyckats…nästan bara at vänta i 16 dagar och se:)

Mizoan
0

ok, tack :D jag hoppas verkligen att det har lyckats. Vill så gärna ha en kull:D

issa83
0

håller tummarna för det:) Det är ju tur att guldhamstrar har så kort dräktighetstid(16 dagar) så man slipper vänta så länge. Kommer själv vara i samma sits om några veckor.. Man vill ju såååå gärna veta om det lyckades

chocomian
0

Hoppas parningen lyckades! :)

Vilka är de förväntade färgerna? :)

Ebba-A
0

Hoppas det blir bebisar :) Även om det verkar som hon är dräktig, ingen brunst eller så, så kan hon vara skendräktig bara. Har själv en hamster som jag parade och hon väkte om magen och boade, och brunstade inte. Men inte förän dag 18 förstod vi att hon var skendräktig bara. Knepigt detdär ;)

Värd på Choklad iFokus

bblomquist
0

åh vad kul! vad parade du för något? :) alltså färg och så :D och vad ska du göra med bebbarna, om dom kommer såklart:)

Mizoan
0

Nala är en offwhite satin kh och pappan ( om det nu blir ungar) är en Nf kh. Det blev ganska basic eftersom det är min första kull plus att han var den enda som Nala ville ha. Hon bara brottade ner da andra. kräsen en alltså :P Hoppas hoppas hoppas på att en unge i alla fall blir nf satin då jag fullkomligt älskar det, men först och främst måste det ju bli ungar :D

Mizoan
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

lägger ut en bild på mamman och pappan

Mizoan
0

hade tyvär ingen bild på pappan på den här datorn men kan lägga upp sen ;)

chocomian
0

Ah, låter som en bra förstaparning isf :)

Satin är helt underbart! :D

Mizoan
0

ja håller med :D men det som spelar roll är ju egentligen att det blir ungar för det ska bli så himla roligt:D

chocomian
0

Precis :D jag ska ju ev para min nf skp kh i framtiden :)

issa83
0

Åh offwhite satin är såååå vackert!!

Mizoan
0

ja Nala är dold sködlpadd faktiskt så vi tänkte först försöka få fram det (Zheverez) men som sagt tog nala inte emot honom och det blev nog ändå bäst såhär. :D