Parnings hjälp!
Min ena hona brunstar idag och hon lukar illa, men hon vägrar ställa sig i parningsställning. Hon och hanen står i varsin gallerbur brevid varandra och dom springer runt som galningar och försöker lukta på varandra. Mest kanske det är hanen som är intresserad. Men hur ska jag få henne att ställa sig i parningsställningen? Provade en annan gång när hon brunstade och sätta ihop dom utan att hon ställde upp sig men det sa bara SMACK så satt dom ihop så jag fick kasta en handuk över dom. Sen testade jag inte mer.
Varför ställer hon sig inte? det gör min andra direkt när hon brunstar men inte denna :(
Det e ju inte säkert att hon högbrunstar bara för att hon luktar….
Förra gången kom det nått vitt slem också, då brunstade hon verkligen. Men hon vill inte ha hanen, hon hoppade på honom så började dom bråka. Är hon rädd för honom?
Nej jag tror inte hon högbrunstar helt enkelt… för då står de å bryr sig inte om så mycket annat… pröva andra tider oxå!!
Jag har haft honor som "stinker" brunst men har då precis kommit in i brunst el precis gått ur… å då ställer de sig inte… det gäller å hitta precis rätt!!
Nu har jag testat igen att klappa henne på rumpan, men nej inget händer hon bara springer runt.
Nu är hon parad :)
Hon brunstade rejält och Swea(hanen) var som galen men hon ville inte ställa sig i parningsställning. Så jag hållde henne lite löst i nackskinnet så hon inte kunde bita honom och sätte sedan ner hanen och han började tvätta henne och sen började han para och då ställde hon upp sig så då kunde jag låta dom vara ifred :)
Kanske låter värsta brutalt, men hon kanske har lite svårt att komma igång :)
Räcker det med ca 10min? för hanen ville inte mer efter det och jag tror att honan började tröttna också.
va bra att det funkade tillslut. Finns ju honor som kan lukta brunst men inte "högbrunsta" fören sent på natten. Men men , nu gick det ju bra iallafall:) Vet inte om 10 min räcker dock, det får nån annan svara på.
ps heter hanen Swea?? haha
ds
#6 ja, för jag trodde det var en hona först xd men sen visade det sig att det var en hane :p så han får fortsätta heta Swea men är reggad som Svenne ;p
Då håller vi tummen för att parningen tog :)
Hennes spenar (?) har blivit mer synliga och mer röda kan det ha nån betydelse om hon är dräktig? Det är 7dagar kvar tills hon ska ev föda.
putt

Tyckte ja de blev på min dräktiga hona också. Men snart bör du kunna se lite bullor på hennes mage.
Jag ska bort tills på söndag så jag kanske ser skilland när jag kommer hem :) man blir ju lite hemma blind när man ser dom varje dag så ser ju inte om dom blir feta :p