Hängig mage.
Hejsan alla glada :D
Fick idag hem en hamster med "hängmage". Bakom frambenen och framför bakbenen är de en massa löst uttöjt skinn. Svårt o förklara (ska se om jag kan ta en bild senare).
Någon som sett detta innan och vet vad det beror på? Hur ska jag få hennes skinn att "fästa" igen?
Exakt :)
hmm vet inte typ bagis har alltid sett ut så där;) men lite motion kanske??
Tycker de ser hemskt ut! Trodde först hon hade värsta tumörerna men den när jag kände på dom så va de bara luft :S
ja det e jätte skumt men Bagis "mage" är nästan slät nu lixx utan "luft bubblor":p men hur gammal är din?? för den här bilden är gammal typ.
Jag vet inte hur gammal hon är. Fick nyss hem henne från en djuraffär, gravid och helt "luftbubblig" :( Kunde inte säga nej. Får hoppas hon klarar att få ungarna iaf.
Men skulle jag gissa så är hon väl 3-4 månader.. ingen aning men en gissning.
det är nog inget farligt hoppas jag…..
nä, lite luft borde egentligen inte skada :P får väl sätta henne i storbantning och träning efter kullen :)
vänta lite:p sa du att hon var gravid i djuraffärn när du köpte henne, altså e hon gravid nu????
människor kan ju svälla med typ vätska vid graviditet, kan inte hamstrar det oxå?:P
Hahaha, ser ut som jag! ;)
Kram!
Sajtvärd Hundutställning Dvärgpinscher Sällskapshundar medarbetare söks
Medarbetare på Chihuahua
Ja hon var gravid men det är ju inte graviditetsbulor, verkar inte heller vara vätska i som findusen tänkte på.
Jag köpte henne inte, utan fick henne pga hon var "för gammal för att säljas" och skulle avlivas..
jaha, naaw gullet:( men vänta o se för det kan ju inte vara så farligt:)
Kan det inte bara vara så att hon nått sin sk trivselvikt? 
Vet inte om ni tänkte på detta, men katter kan ju få som en ordentligt hängmage, utan att de för den delen är överviktiga. Denna mage släpper de ut själva, minns inte varför, men jag tänkte om det var lika för hamstrar?
Har sett detta på några hamstrar jag har haft, ser mer ut som om fettet sitter som ett gäddhäng under frambenen, vissa hamstrar har tendens att bli stora och då får de "fettvalkar" under frambenen.
De hamstrar som blir stora tycks ha en ärftlig benägenhet att lägga på sig just som på bilden. Några av mina blev aldrig av med detta häng, när de gick ner i vikt så blev det bara slappare och "tommare", därför matade jag upp dem igen.
Om hon ser ut som den här bilden kan det ju förefalla att det ser ut som om fettet sitter på magen då det i själva verket sitter på frambenen men framhävs på ett annat sätt när de sitter på bakbenen och drar tillbaka frambenen in i den "lösare" huden.
Gucciz Beuty
Japp det är såna påsar hon har. Jag tog några bra bilder igårkväll som jag tänkte läggaut här i eftermiddag. Och så tror jag inte längre hon är dräktig, kanske kanske men jag är lite tveksam, det är mest fett på hamstern :S
Jag hittade inte texten jag sökte, men fick ändå svar på min fråga.
Kattens hängmage är en vattenreserv, en grej som är kvar efter att katten varit ett ökendjur.
Hamstern är ju också ett ökendjur, så kan det vara så att även de har sin "kamel-puckel" på magen?
Här är tråden jag skrev om som jag fick mina svar i:
Hihi, så har en utav mina med :P