Hamster iFokus

Hamster

Etikettersajtenifokus
Läst 2696 ggr
[GeeGee]
0

Hamstertoalett - storlek?

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Hej!

Jag köpte en hamstertoalett till min kommande guldhamster idag men jag tycker att den verkar för liten. Jag har en sådan som syns på bilden fast i en annan färg och undrar om någon mer har en sådan och isåfall om den går att ha till guldhamstrar?

(är en print screen, så därför lite konstig)

Tacksam för svar / Alex

Imasy
0

Jag tror att det är den enda storleken som finns ;)

Fast jag har för mig att det finns lika till marsvin, fast de blir ju gigantiska och tar upp halva buren ;)

[PixelMollan]
0

yES Jag har en sån och den är liten. Passade bra till dvärghamstrar men inte till guld. Det finns en annan modell som jag kör på till de flesta mina som är större och bättre :)

Imasy
0

Länk eller foto på den? :)

Decdia
0

Jag (eller nja, inte jag då men hamstern) har en "hörntoalett" typ som den på länken fast men tak. Det är valbart att ha taket på eller ej. Jag behövde inte taket utan bara att där var en hög vägg eftersom han likt många killar hade problem med att pricka rätt. Skrattande

http://www.gibbon.se/Products/Product.aspx?ItemId=3696&SectionId=2025

Decdia
0

Glömde säga att den är stor och fin utan att ta allt för mycket plats i buren.

membeel
0

Mina har bland annat glasslådor, typ carte dore (?), ovala .. eller avklippta turkisk youghart burkar .. eller andra diverse burkar som passerar här hemma :P  vad som funkar väl egentligen (:

[PixelMollan]
0

Inte den bästa bilden!! Men nog rymmer den hamstrar iaf xD Här ligger en diande/sovande mamma med 6 st ungar vad jag kan se, och det är trots det mycket plats över! ^^

Imasy
0

Hahaha, finns det hjärterum så finns det stjärterum eller vad är det man säger? ;)

För övrigt så tror jag att denna var en ny variant ;)

[PixelMollan]
0

Hahaha ja precis :P

[GeeGee]
0

Men så troligen blir min för liten alltså? PixelMollan, du tror att dne blir för liten för min guldhamster?

nonisaga
0

jag hade en sån där till mina dvärgar förut, dom är nog försmå för guldisar. till mina guldar har jag såndär som pixelmollan har:).

[PixelMollan]
0

Ja den blir förliten. Helt klart.

[PixelMollan]
0

Brb ska fixa en bild med dom två brevid varandra så man kan se skillnad.

[GeeGee]
0

Det liknar en sådan som finns på Bromma zoo, är det en sådan? Som finns i olika storlekar?

[PixelMollan]
0

Här ser ni skillnaden. det är ganska stor skillnad, både i tak och i bredd. Det är en jobbig kant på den rödas insida som tar upp väldigt mkt plats.

Curlys
0

Jag har sånna här toalätter till mina hamstrar…

[GeeGee]
0

#15 Ja precis en sådan röd har jag. Jisses den ser ju jätteliten ut. Ja men va bra då vet jag. Åker tillbaka och byter den. Tack så mycket! =)

Sara87
0

Jag har såna här toaletter åt mina hamstrar.

[PixelMollan]
0

Jag gillar tack o väggar för mina sprätter värre än hundar xD

Sara87
0

Mina sprätter inget alls. Själv skulle jag bli galen av att ha tak till dom :D