Hamster iFokus

Hamster

Etikett: guldhamster
Läst 1178 ggr
[maffiapudeln]
0

Då har man blivit med hamster igen!

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Lilla Lipton fick tassa vidare den 17/10, och jag började starkt fundera på möss..

Men, fick syn på lilla Ducati i säljastråden här på iFokus och föll på direkten, så nu är han min *ler*.

En ruggigt söt kille, TACK Helena!

kajsa08
0

En riktig pudding! Gattis till fyndet och att du bestämde dig för en hamster! Glad

aliciia
0

Gud vad söt :D

synd att lipton tassade vidare :/

Anett Lindbom
0

Grattis till en sådan snygging..

TiinaN
0

Åh vilken snygging! Grattis Skrattande

Helena1978
0

Det värmer i hjärtat att veta att han hamnade hos en hamstervänSkrattande

[maffiapudeln]
0

Tack för alla grattisar! ;)

#5 Ja, här har han det bra :) Han verkar redan trivas, väldigt nyfiken är han *ler*

UlrikaD
0

Grattis till snyggingen. Hela den kullen var ju makalöst fin så du är bara att gratulera!!Skrattande

[maffiapudeln]
0

#7 Ja han är läskigt snygg ;)

Hade tänkt att ställa ut honom och se hur det går, och ev så kanske han får bli pappa. Skulle vara kul att få ha en hamsterkull någon gång, min kompis födde ju upp båda mina förra hamstrar Lipton och Bella, och det var ruggigt intressant att följa :)

mocchino
0

#8 Jag kan nog hitta en hona som mer än gärna ställer upp.. ;) Har flera flickor här hemma som inte skulle tacka nej till den snyggingen.. *thihi* ;D

// Nathalie

[maffiapudeln]
0

#9 Vad roligt! Får se hur det går på utställningen och hur han blir i temperamentet då ;)

mocchino
0

#10 Ska han ställas nu i november eller väntas det till januari? :) Han är väl rätt så ung fortfarande.. ;) Ja med Lipton som mall så borde han ju inte bli annat än underbar! ;)

// Nathalie

Tazzar
0

Fler bilder Manda!! Skrattande

#11 Vad jag har förstått det så är han 7 veckor nu så jag tror inte han är för ung. :)

[maffiapudeln]
0

#11 Jag vet inte riktigt, han är väl bara runt 7 veckor nu? Det är väl för tidigt?

Ingen liten svanslös råtta kommer att bli så go och tam som Lippe, men jag ska göra så gott jag kan :)

#12 *HAHA* Jaja, bara för att du tjatar då *ler* Det är inte lätt att fota den lilla sprallisen ;)

Ser ni så fåfäng han är? Han påstår att han vill ha lösnaglar nu också *fniss*

mocchino
0

#13 8v måste han vara för att ställas ut och det hinner han ju att bli innan den 22nov isf. ;) Så har du tid och lust så tycker jag helt klart att du ska komma och ställa! :D Kan ju vara kul att få en bedömning nu medans han växer och sedan få en till när han växt klart! :) Jämnföra lite.. ;)

// Nathalie

[maffiapudeln]
0

#14 Ja, men då kommer jag absolut och ställer :)

Helena1978
0

Vill bara säga att jag reggade honom som rö rost umb, fast såhär i efterhand har jag tänkt att han kanske är cinnamon umb….

HappyCatMeows
0

Oh my, vilken fnuffig sötis! Fina bilder. :)

[Popcorni]
0

Vilken sötis! Glad

[maffiapudeln]
0

#16 Jag vet ärligt talat inte skillnaden på rost och cinnamon. *rodnar* Tycker att det ser likadant ut typ *s*. Men har inte cinnamon vita halvmånar på sidorna? Eller blir det inte så om de är umb?

mocchino
0

#19 Utseendemässigt är det väldigt svårt att se skillnad. Vita halvmånar har både rö rost och cinnamon så länge dom inte är umb. Det som skiljer dom åt är ju genetiskt och det är att rö rost är bbpp och cinnamon är bara pp. :) Dvs rö rosten är rost(bb)+cinnamon(pp).

// Nathalie

[maffiapudeln]
0

#20 Jahaa! Men visst är cinnamon lite "gråare" i pälsen än rost?

Tazzar
0

Men var det inte något med kajalen också? Rö. rost har kajal men inte cinnamon?

[maffiapudeln]
0

#22 Någon kajal tycker jag iaf inte att det ser ut som om han har.. *hm*

mocchino
0

#22 Det har kommit fram att det finns cinnamon som har kajal också och även rö rost som inte har kajal så det går tyvärr inte att lita på.. :/

// Nathalie

Helena1978
0

Ducati blev 6 veckor nu i fredags 31/10.Kyss

Englatassens
0

R.I.P Lipton å stort grattis till godingen Ducati!!

[maffiapudeln]
0

Tack allihopa!

Ställer ut honom den 22nov iaf :) Om jag lyckas tigga till mig stålar av morsan så jag akn regga mig i hamsterföreningen ;)

Sara87
0

Sicken snygging! Grattis :)

[maffiapudeln]
0

Fler bilder på den lilla gullråttan!

Han är väldigt mysig och kan ligga och sova en stund när han är uppe *ler*. En liten wannabe-Lipton tror jag minsann ;)

Spanar in sin snygga spegelbild ;)

Visst är han stilig? :)

Helena1978
0

Om du ställer honom får du berätta hur det går.. Nyfiken, ja det är svårt att inte falla för honomTungan ute

MangoPeperoniOwner
0

rikitgt söt och fin ;)

[maffiapudeln]
0

#30 Javisst ska jag göra det ;) Det går säkert kanon, han är ju världens sötaste ;)

Sara87
0

Väldigt vacker kille! Ser ut som en liten nallebjörn :)

[maffiapudeln]
0

Lite fler nya bilder! Han har blivit stor min grabb ;)