Hamster iFokus

Hamster

Etiketterhälsabeteendekosthållningguldhamster
Läst 968 ggr
Nusse123
0

Problem med luktsinnet?

hejhej! jag har ett ganska allvarligt problemRynkar på näsan min hamster Zamir, har jag upptäckt, gillar inte all mat! han kan ha problem med luktsinnet för han verkligen äälskar solrosfrön som är skalade men när jag håller fram en oskalad så vänder han bort huvudet och vill då inte ha någe solrosfrön heller! han gillar alltså bara en sak från sin blandning, så igår hade jag i lite skalade solrosfrön, som dock inte var uppätna på morgonen! hur ska jag göra? ska jag göra en egen blandning som han gillar?

Mvh Maja

Medarbetare på Djurannonser och Hamster

MickiRosa
0

han kanske bara har blivit kräsen. så länge han äter nånting så är det väl bra, så han inte slutar äta helt å går ner i vikt. en liten dvärg behöver ju inte så mycket mat heller.

medarbetare på Hamster.ifokus

www.Ulltussenshamstrar.com

Nusse123
0

nej men han har slutat att äta det han åt förrut!! den animaliska maten äter han inte och inatt åt han inget mer än skalade solros frönGråter och då hade jag bara lagt i saker han gillar!!!dessutom verkar han rätt smal

Mvh Maja

[Hamster95]
0

Du,du är inte ensam om att ha en hamster som är kräsen med maten.Min Totte har sedan han varit bebis varit en matglad kille som nästan kastade sig över matskålen.Nu äter han i princip ingenting.

Han äter också som din Zamir bara solrosfrön och lite små gröna "saker" som finns där.Först vägde han 140 gram,sen vägde han 125 och nu vägerv han ännu mindre.Jag ska byta ut fröblandningen mot en mera nyttig blandnig utan massa solrosfrön å så.Jag ska inte banta honom men han behöver äta mer än bara solrosfrön och hamstergodis.

Jag ska även prova ge han välling i en sån där medecinspruta direkt i munnen.

MickiRosa
0

hur ser Zamirs tänder ut då? kanske dom är för långa så det är därför han inte äter. och vet du hur mycket han väger?

MickiRosa
0

ett recept på gröt som hamstrar tycker om och defenitivt går upp i vikt av. man kan göra lite som man vill med receptet beror på vad man får tag på.

http://www.ulltussenshamstrar.com/empty_22.html

då behöver man ingen medicinspruta. =)

[Hamster95]
0

Totte äter inget frivilligt förutom godis så äter han inte mer idag då blir det medecinsprutan.

Imasy
0

Är han sjuk? :(

MickiRosa
0

#6 sluta ge godis, det räcker om de får det en gång i v.

[Hamster95]
0

Han är ju pigg i övrigt men sen blir han trött på kvällarna,lite efter han har ätit godiset.Nu har jag bytt ut blandningen mot en man köper på ICA "Fullkost" heter den,den är utan massa godis och solrosfrön.

Nusse123
0

jag behöver faktiskt hjälp härSkrikandes hans bajs är inte som det ska… det är ljusbrunt och kladdigt, det ska det ju inte eller hur??

#4 tänderna ser bra ut… men jag har ingen bra våg att väga med… jag skulle gissa på att han är grymt underviktig

#5 tack, det ska jag laga nån gång!!

#9 jaha, ska försöka hitta det… Zamir måste också äta mer än bara solrosfrön och "bruna rispuffar" som jag skulle beskriva dom!!

Mvh Maja

Sara87
0

#10 Om du är så oroad över hans hälsa ska du ta kontakt med en veterinär, Nu!

Nusse123
0

#11 ja, okej…

hans bajs gick i alla fall över från ljusbrunt och kladdigt, till mörkbrunt och kladdigt, till mörkbrunt och hårt på 2 dar!

Mvh Maja

Sara87
0

Ok, då är bajset normalt nu alltså?

Att det blir lite kladdigt kan bero på maten han får. Kylskåpskall mat kan påverka magen å bajset på det viset.

Nusse123
0

jaa, bajset är normaltSkrattande det konstiga med den teorin är att maten inte är kylskåpskall

Mvh Maja

Sara87
0

#14 Sa inte att det är så utan att kylskåpskall mat kan göra att bajset blir kladdigt.

Nusse123
0

jaha… nu fattar jagSkrattande

Mvh Maja