Hamster iFokus

Hamster

Etiketterhälsabeteendekosthållningguldhamster
Läst 9834 ggr
Mizoan
9

Vad kostar det att avliva?

Hej!

miin dvärghamster är mycket sjuk och jag vill inte att han ska lida. Jag undrar om det är någon som vet hur mycket det kostar att avliva?

Har tittat på de olika djurklinikerna men de flesta har helgstängt eller bara akutmottagning. Räknas avlivning som akut?

Tacksam för svar:D

[Hamster95]
0

Det kan vara akut beroende på hur sjukt djuret är.Jag kan tipsa om Bagarmossens Djursjukhus,jag har varit där  ett par gånger med en svårt sjuk kanin (han lever men bor inte hos mig),det varma mottagandet och de snabba insaterna på Bagarmossen var jättebra.Personalen förbredde mig på det värsta med avlivning och var jättesnälla och gulliga mot mig och lät mig välja behandling åt kaninen.Eftersom Bagarmossen är ett stort djursjukhus så borde de ha öppet på helger.

Mizoan
0

ja, men bara för akut tror jag. Fattar inte riktigt på hemsidan och om man ringde vara det bara för akutfall. Men jag och mamma ska åka till Arninge djurklinik på måndag. Hoppas att det går bra där :(

Zvintos
0

När min Majsan skulle avlivas räknades det som akut.
Hon avlivades pga njursvikt.
För mig kostade det 220kr (i Ludvika, Dalarna).

Imasy
0

Och på Falu Djursjukhus tror jag de skulle ha 275 kr om jag minns rätt. Minns inte om kremeringskostnad ingick eller om det tillkom utöver dessa 275 kr.

Fast att kremera ett sådant litet djur går på ca 50-60 kr.

Helena1978
0

Härhemma skiljer det från 250-450kr, har ringt två olika veterinärer och hört om priser. Finns  två till veterinärer oxå, men då de ligger en bit bort så får man ju räkna in bensinpriset i kostnaden oxå.

gulzebra
2

#4: Måste ha varit med kremering isf. Jag har då iaf fått betala 180 kr där när jag avlivat råttor, utom en gång när jag fick betala 360 kr… Antar att hon som satt i receptionen då räknade med både besöksavgift och avlivning eller nåt :P

"Thinking outside the box is for smart people. The box is for you" DeviantArt | Instagram

Sara87
1

Det är väldigt olika hur mycket det kostar. Jag betalar 240 hos min veterinär, liten klinik, inget djursjukhus alltså.

Mizoan
1

jag fick betala 275 men det var det värt. egentligen spelar priset ingenroll men jag ville veta ungefär så man visste vad man kunde vänta sig ;)