Hamster iFokus

Hamster

Etiketterburartillbehörinredning
Läst 1145 ggr
[GeeGee]
0

Sandbad + Toa?

Hej!

Nu så har jag i princip allt klart för att kunna få hem en liten hamsterbebis men några frågor har jag fortfarande, och detta angånede toa och sandbad.

Har ni en Toa och ett sandbad eller har ni endast sandbad som de går på toa i också?

Tänkte att de borde bli väldigt smutsiga om de badar i samma Sand som de kissat och bajsat i?

Vilken Sand är bäst? Är det chinchilla Sand?

Ska sanden klumpa sig eller inte?

Blev några frågor men jag hoppas att ni orkar svara Cool

nonisaga
0

jag har bara sandbad till mina "rumsrena" hamstrar som inte kissar i det, resten har toa med kattsand. Igentligen tror jag inte att sandbad är nödvändigt för en guldis så toa med toalettsand räcker nog.

men om du ska ha sandbad är chinchilla Sand bäst

MangoPeperoniOwner
0

Min hamstrar gör inte båda i en. Men min guldhamster kissar bara i den medans min dvärghamster bara rullar sig. Jag tror inte dom gör båda iallafall. Glad

Royalz
0

min hona både kissar och bajsar i sin toa :P

bblomquist
0

jag ahr både toalett och Sand, använder len hamster Sand, :)

bblomquist
0

min kissar bara i kattsand o bajsar överallt , (:

petuina
0

Mina bajsar mest i sovhuset och kissar o "duschar" i sandkaret, använder chinchilla Sand Glad, fast vissa veckor får dom för sig att dom ska kissa i de ena hörnet.. Flört

MickiRosa
0

om den kissar i sanden så är det ju bara att byta ofta så blir dom inte äckliga. mina brukar tvätta sig i sanden när den är bytt och sen använda som toa.

medarbetare på Hamster.ifokus

www.Ulltussenshamstrar.com

kajsa_karin
0

Mina badar först i sanden sedan kissar de där man får byta nästan varje dag. När jag hade Chillorna bada de alltid först sedan kissa de

Sara87
0

Toaletter har jag, ibland får dom ett sandbad å då händer det att de kissar i båda. Att dom kissar i sandbadet gillar jag inte, blir att stinka blää då!