Hamster iFokus

Hamster

Etiketterhälsabeteendekosthållningguldhamster
Läst 564 ggr
Marabouh
0

Vad ska jag göra!?

Min hamster Pepsi har börjat nafsas (gjort det ett tag nu..) och han brukar hela tiden kissa på en och bajsa.. så det är lite jobbigt att ta ut honom.

Nafsar han för att han e sjuk eller nåt, han e ju 1½ år.

Om jag inte kan ta ut honom 1 timme per dag och inte ge honom så mycket uppmärksamhet ska jag avliva honom då? Jag tror inte att nån skulle köpa en gammal hamster :/

Hjälp mig snälla :'(

Imasy
0

Min första tanke är väl att han har ont någonstans, och därför bits för att du kanske kommer åt en öm punkt?

Kanske ett veterinärbesök skulle vara nödvändigt för att kolla upp honom?

Marabouh
0

Han verkar ju pigg och så.. så jag vet inte om han har ont eller om han bara tror mina fingrar och tår e mat? ;S

Imasy
0

Det är ju inte alltid de vill visa sig svaga och sjuka då de kan bli ett "byte". Ett djur som har varit snäll för att sedan börjar bitas tror jag inte det står rätt till med.

Min bror hade en råtta förut som troligtvis fick hjärnblödning, och den råttan vart superelak och attackerade, så man kunde inte ens öppna buren :(

Marabouh
0

Men han verkar inte som att han är sjuk lr nåt för han låter en ta upp honom och så.. men han bits ju inte så hårt men asså kan dom bitas löst bara för att kolla vad det är?

Marabouh
0

Kan typ inte ta honom till veterinären..

Förra hamster jag hade verkade hänging och jag tog den till veterinären men den var frisk tydligen.. och efter en vecka så var den dödssjuk.. Så det finns typ inga bra smådjurveterinärer här :/

Lollia97
0

Trokigt att höra, jag  vet inte riktigt vad det beror på men du kan ju gå till veterinären och fråga ?

Sara87
0

#5 Veterinärer är inte synska. Detta är små djur med kort livstid, därför kan det gå fort på slutet. Min Mirella har varit ganska pigg å ätit jättebra, men nån dag senare dog hon, väntat men ändå oväntat att det blev så snart.

Jag tycker du ska ta din hamster till veterinär, bara för att h*n inte såg nåt på din förra hamstern betyder det inte att det blir samma sak denna gång. Som djurägare har du ett ansvar för din hamster, den kan inte gå dit själv..

Hoppas det går bra!