Hamster iFokus

Hamster

Etiketteravelgenetikuppfödningguldhamster
Läst 6145 ggr
Roborovski
0

Långhårig Rex???

Finns det någon uppfödare på de långhåriga rexarna här inne, såg en bild på en och föll pladask , så fina!

Om det finns så skriv gärna här under, eller isa bilder om ni själva har en lh rex, skriv gärna vart ni köpt den med =)

Curlys
0

Hej!

Jag kommer förhoppningsvis få en kull på tisdag där det väntast långhåriga rex i färgerna nf, cinnamon, svart o creme.

Läs mer på www.annashamstrar.zoomin.se

Kram Anna - Curlys Hamsteruppfödning

[findusen]
2
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

jag har en silversobel lh rexkille som är född 4/12 till salu =) busiga benny heter han :)

Imasy
0

jag får förhoppningsvis rexar om två veckor. Kan även komma om två dagar i en kull jag väntar mig då också :) Kommer att komma i flera olika färger :)

Roborovski
0

åh :D

Roborovski
0

glömde skriva det att ni får gärna pm:a mig när de kommit o bomba mig med bilder!

har förresten en annan fråga, jag har aldrig haft någon långhårig hamster förut men när man tittar på bilder så har vissa jättelång och fin päls över hela kroppen medans vissa bara har små fält med lång päls varf det? Är det någon skillnad på hanar och honor ? har bara haft en hane och resten honor men jag upplevde hanen som mycket lugnare, är det sant att hanar är lugnare än honorna och gillar mer att gosa?

Curlys
0

Hanar får mycket längre päls än honor som endast får toffsar på rumpan och bakom öronen. Så de kan ha varit olika kön du sett :) Sen finns de ju hanar som inte har super bra läng på sin päls. Men man vill ha en hane ska ha jämn lång päls över hela kroppen så att det blir som en kjol runt om.

Tycker det är olika från individ till individ hur lugna de är. Generellt sätt brukar man säga att hanar är lugnare, men de kan som sagt variera.

kajsa_karin
0

Jag kommer att para min rex krabat så för hoppningsvis kommer lite rexar

Roborovski
0

ok :) ingen som har lite fina bilder på fina rexar?

Sara87
0

Några att välja på har du ju nu :) Kul. Hoppas du hittar en liten vän!