Hamster iFokus

Hamster

Etiketterhälsabeteendekosthållningguldhamster
Läst 814 ggr
Levelinamin
0

Avliva?

Hej, min hamster Jolly har blivit helt "knäpp" Idag var det tredje gången hon bet min kompis på allvar. Första gången sprang hon mot min kompis hand och bet henne hårt i fingret. Men det kom inte blod. Likadant var det andra gången. Och idag trejde gången hängde hon fast i fingret. Jag fattar inte varför. Min kompis har inte gjort Jolly ett dugg.

Achatina
0

Den har nog blivit revirhävdande, och / eller så är den dräktig.

Eller så har den ont någonstans.

Imasy
0

Biter Jolly dig då?

Tänkte om det hade något med din kompis lukt eller något?

UlrikaD
0

Om hon enbart biter din kompis och inte dig så skulle jag tro att det har någonting med hur din kompis luktar att göra. Så som Imasy skriver. Om hon biter även dig så skulle jag tippa på att hon har ont någontstans. Om det gör ont på ett djur när de blir upplyfta så bits de ibland i förebyggande syfte för Att undvika att bli lyfta.

Levelinamin
0

Det är bara min kompis hon biter. För första gången så hoppade hon på min kompis hand och bet. Men andra gången så skulle min kompis resa en stege i buren upp. Då sprang hon mot handen och bet i lillfingret så det blev ett vitt rivsår. Nu idag, tredje gången öppnade min kompis luckan i taket, så Jolly klättrade ut. Så skulle hon ta upp Jolly så som jag brukar göra och då vände hon sej om och bet sej fast i fingret. Det gjorde så ont att hon började gråta. Men hon har faktiskt sprungit mot min hand en gång fast nafsat i handen. Men ifall hon har ont så vet jag inte vad det kan bero på…

UlrikaD
0

Då kanske din kompis ska låta bli henne ett tag och se ifall hon lugnar ner sig. Min allra första hamster tyckte helt enkelt inte om mig. Han försökte bita mig hela tiden. Det slutade faktiskt med att jag gav upp och gav tillbaka honom till uppfödaren. Detta är många år sedan, men det kanske är så att alla inte passar ihop helt enkelt.

Imasy
0

Men om vi säger såhär: måste din vän ta i jolly då? ;)

Tänkte att det är dumt att bråka med henne om hon iaf bara biter din vän.

Om hon nu måste hantera henne, kanke hon kan prova att tvätta händerna ordentligt innan, det kanske fungerar?

Fast det kan ju vara som Ulrika säger, att de matchar helt enkelt inte?

Hamzter95
0

Om du funderar på att avliva henne så tycker jag absolut inte du ska göra det !
Ja jag håller med vad dom andra 3 har skrivit

Potts
0

Prova att låta din vän gnugga sin hand i burunderlaget i buren (när hamster inte är i buren förstås).

Så får handen ingen konstig lukt utan hennes underlags lukt bara.

Levelinamin
0

Okej tack för hjälpen!:D