Lilla Silvers bebisar

Stort grattis, jätteroligt! 

Åh vilka finingar 

Grattis grattis! :D Spännande att se vad det blir för färger! :D
// Nathalie

Grattis till tillökningen! Vad betyder "roan"?
Denna beskrivning kan du läsa om ROAN på SHF:S hemsida:
* Hamstern ska ge intryck av ett enfärgat djur med ljus bottenfärg och mörkare mellan- eller tippningsfärg.
* Huvudet ska vara kraftigt färgat och färgen ska ljusna mot bakdelen där vita strån ska vara mixade med färgen.
* Ögon och öron ska följa den helt färgade varianten. Ögonen ska ha en rubinaktig glans.
* Skall tillhöra standardfärg oberoende av grundfärg. Teckningen är det viktigaste.
Teckningen finns endast hos creme-baserade färger, såsom:
* Creme, svartögd/rödögd (ee/eepp)
* Sobel (eeUu/UU)
* Mink (eeppUu/UU)
* Koppar (eebbppUu/UU)
* "Blå" (eebbdgdgppUu/UU)
* Silversobel (eeSgsgUu/SgSg/UU)
* Silver koppar (eebbppSgsgUu/SgSg/UU)
* Ailver "blå" (eebbdgdgppSgsgUu/SgSg/UU)

Tack, Marie. Funderade just på hur jag skulle förklara det lite lättfattligt.
Har även fått Englatassens hjälp med lite färger. De mörka blir antingen sobel eller silversobel och de ljusare blir créme. Tusen tack igen för hjälpen!

Tack för hjälpen med att räta ut frågetecknen! :)
#8 och #9…. Det var så lite så!
Grattis till kullen :)

D 2 ljusa e abselut INTE cremar!! Minns du jag sa d förrut att d har skum färg??? Du sa d e din dåliga kamera…. men jag undrar ja…
Vad har d för färg på ögonen?? E d röda kan d vara minkar…. e d bruna e d b.ö soblar… DÅ VILL JAG HA!!

Åh vilka söta bebisar, det är så mycket bebisar överallt så man blir så sugen på fler hamstrar men jag har bestämt mig för att det får räcka med mina två pojkar, i alla fall just nu:) .

Har precis kikat hur en liten, liten bebis blivit nerbrottad av en bit broccoli.

Puss på sötnosarna!

#28 Jag gjorde precis det, mamma tvättar fortfarande.
Jag ser 3 soblar, 1 silversobel å (tyvärr) 2 minkar…..

De är fina! Jag har också en obestämbar färg i min ena kull. Önskar jag kunde mer om detta.
Som du säger ser de helt olika ut i färgen. Är de rö?

De har inte öppnat ögonen ännu.
Nej, då är det inte lätt att veta! 

Den ena kanske är mink roan?! :)
// Nathalie

#38 En sån har jag aldrig någonsin sett på riktigt. Hade ju varit lite spännande. Vad är mer tydliga kännetecken på en sådan? För just nu kan man ju inte se nån skillnad i bottenfärg och tippningsfärg, eller om huvudet är mörkare än bakpartiet på kroppen. Man kanske måste vänta lite till? Det kan inte bli silvermink då? Eller krävs det nåt annat bakom då?

Tack för bilden! Det här blev ju jättespännande helt plötsligt ju.

Tack för båda bilderna!! Söt bild när kissen pussar på henne. Det var ju faktiskt en väldigt fin färg måste jag säga. Får nog hoppas på en sådan.
Hihi… här hjälps vi åt!!!

Och hjälpen mottages tacksamt!

Smart ;)
Tänkte med på Silvermink, för du har väl en Silversobel i kullen så silvret finns ju där i alla fall :) Gullpluttar hela högen!

Söta små matvrak :)

#62 Åååå så vacker!! 
// Nathalie

#63 Ja, han måste nog stanna kvar här…saken är att silversobel killen ser exakt likadan ut i kroppen och huvudform och allt. Jag måste bygga ut helt enkelt.

#64 Vräk grannen och slå ut en vägg! :P
// Nathalie
#62 Åh, vilken jättehärlig mörk sobel 

#65 Tanken har slagit mig kan jag säga.
#66 Han har två sobelsystrar som är lika härligt mörka och underbara med.
Måste få min kamera att samarbeta igen.

#67 Ja färgen är ju verkligen härlig mörk på dom och vad jag fått lära mig så är det pga att dessa mest troligtvis inte bär på rost! :) Rost gör att färgen blir lite mer rödaktig, lr vad man ska säga.. :)
Kerstin lyckades ju få en hel del fina och läckra soblar under sin tid! :) Så dessa är ju helt klockrena att forsätta en ren sobel/creme linje utan inblandning av rost! För att bibehålla den underbara färgen då da! ;)
// Nathalie

#68 Det låter som ett eko av min plan faktiskt.
Hoppas någon annan är intresserad utav snyggingarna också. Ska ju inte behålla hela kullen själv. Eller?? Kanske??

Åhhhh vilka snyggingar, dom ser alla lika läckra ut,:)

Alla är kanonfina i den här kullen. Stora, runda, gosiga och härliga. Skulle kunna tänka mig att behålla hela högen själv ju.
Superfina bebbar du har! Det är väl en silvermink där i högen också? Eller? Hur som helst är de jättefina!

#77 Jajamen! 3 sobel, 1 silversobel, 1 mink och 1 silvermink och lika ljuvliga allihopa.

ååååhhh.. jag har undvikit den här tråden lite med flit, men nu lyckades jag inte hålla mig från att kika, å d var ju dumt gjort. dom är ju som sötast nu! farligt söta. nallehamstrar. *pussa sönder*

#79 Vi kan ju byta till jul ju.
Hmm, vad har du för kön på minkarna? Nyfis, kan inte ta någon, men undrar bara! 
Kollade längre upp i tråden, ser att det är grabbar! Å, vill ha! 

Japp, 2 av soblarna är tjejer, resten är pojkar. Stoooora pojkar.
Jag måste sluta att gå in och kika på den här tråden. De är ju så rysligt söta och jag blir så sugen. 

Men å vilka runda vackra fluffbollar! 

Puttar för mina små björnar som letar nya hem. Fast inte sobel-hanen. Han är min alldeles egna "lilla" teddy-björn!
Nämen oj så sööta!!

Är det den där svarta saken som flyger? :O

Den svarta svansen och baktassarna längst till höger tillhör chinchillan.
Finigar…. så synd att d förmodligen inte bär på bb…. annars hade jag köpt en direkt!!
Attackerar den hamstern? :O

#99 Varför skulle den attackera? Och varför skulle jag ha djur tillsammans som inte går ihop? Mina chillor och hamstrar går alltid tillsammans utan problem.

Idag flyttade silvermink-killen hemifrån. Den här kullen är så himla mysig, de bara slår sig till ro och gosar med en. Helt underbara nallar hela högen. Så om det är någon som är intresserad av en stor och mega-gosig hamsterbebis så finns det fortfarande sötisar kvar.
Den där silversobeln skulle inte sitta fel
Det är såå tråkigt att mamma inte är den djurmänniska jag är… :/ Blir tyvärr inga hamstrar för mig förrän jag bor själv, inte som det ser ut nu.
Men dina bebbar är otroligt vackra, det ska du veta UlrikaD! :D
(Tror du redan vet det, men iallafall ^^)

Tack så mycket!
Just den här kullen blev så härligt runda och stora. Vill egentligen behålla fler än sobelkillen men man ska ju ha platsen också. Finns fortfarande sötisar i det här gänget som vill ha hem. Pussiga och gosiga är de också till råga på allt.

Vad fin han var silverminken. Ja ett byte hade ju gått, fast då står jag ju på noll igen med att göra mig av med hamstrar;)

Jamen så länge du inte står på plus så…
Fast silverminken har ju flyttat hemifrån förstås. Däremot är silversobeln nästan exakt lika snygg som sobelbrorsan som jag behåller själv.

hihi, ja d var tur han flytta, det är ju så fin färg. tycker om ljusa hamstrar.

Nu finns det bara en underbaring kvar till salu. Och det är mink-hanen. Han är stor, rund och gosig och helt underbar. Kommer direkt när man ropar och ställer sig på bakbenen och vill komma upp. Skulle inte ha någonting emot att behålla honom själv egentligen men jag har ju behållt hans ljuvliga sobel-brorsa så det vore ju ganska dumt. Men ändå…
Vid intresse hör av er till mig på pm.

bild? 

Kamera?
Sorry, men min kamera vill inte samarbeta alls, blir bara suddigt. Men om någon är seriöst intresserad av killen så ordnar jag ju naturligtvis bilder på nåt sätt.

Har han så röda ögon eller är det bara kameran?

Ooh så fin å stor=) #112 det är kameran som gör dom så röda.

En mink har röda ögon och inte svarta, annars är det inte en mink.
Men just där ser de ju enormt röda ut men det beror på kamerablixten. Ja, han är stooor kille för 10v och hans sobelbrorsa är ändå snäppet större. Älskar hela den här kullen, så otroligt mysiga och gosiga!!
2 av de mörka är honor resten är hanar.