dricker inget vatten
hejj, min Gucci har jag haft i bara 3 dagar . han ligger hela tiden i sitt rör, och vägrar komma ut !
men grejen är, att gucci, dricker ingenting, jag har iallafall inte sätt henne dricka, och man ser ingen skilnad på vattenflaskan.. fortfarande lika mycket, byter vatten varje morgon , är det normalt att man inte ser dom dricka eller sådant, gör dom det på natten, och diom dricker så lite så det inte syns i flaskan , ?
en till fråga .
2. förstanatten väckte hon mejj med att hon sprang i hjulet, men dom 2 andra nätterna har hon inte det, har inte ens sätt henne springa , ja kanske bara sov ljupt.. eller är hon stressad/rädd/nervös/otrdygg eller något? :) tack om du kan svara på mina frågor .

Hej!
1. Oftast så ser man inte att hamstern dricker vatten, de dricker så lite så det knappt syns i vattenflaskan. Och ger man mycket frukt och grönsaker så får de i sig vätska genom de och då dricker de ännu mindre vatten. Så jag tror inte du behöver vara orolig.
2. Oftast springer de i hjulen på nätterna så de är inte så konstigt om du sov och inte vaknade. Kroppen brukar vänja sig vid olika ljud under sömnen.
Kram Anna - Curlys hamsteruppfödning