Byggde mig en hage:)
Jag har alltid rastat mina hampisar i chilla-rummet. Nackdelen är att jag har vissa som är fasadklättrare och som jag konstant får plocka ner från 2m höjd när de klättrar på burarna. Jag har några som tycker det är kul att samla damm BAKOM chillaburarna istället. Några tycker det är jättekul att klättra upp ovanpå de andras burar och säga: titta jag är ute, och det är inte du. Så nu tröttnade jag och byggde mig en hage istället. Den är 1.80x1.20m stor och byggd i spånskivor. Har ingen botten för chillorna springer ju där också och då blir det för smutsigt. Lättare om man kan dammsuga och moppa istället. Lätt att flytta är den också. Här är lite bilder när några småtjejer var först med att inviga den.

åh, så bra! så där skulle jag också vilja ha… dock har jag på tok för litet för det!

thihihi vilka goa bilder…underbar hage du har byggt där ^^
Vilken härlig hage du har byggt och vad stor den är. :D
skönt med hage så man har koll på dom =)
det enda tråkiga är att (iaf mina) är så väldigt otacksamma! om ja tex sätter in dom i badrummet som är helkaklat (även duschen) så klättrar dom ändå på dörren fastän dom har mycket att springa och klättra på…………….. =(

Ja, här studsar de också upp och ner vid kanterna och vill ut på andra sidan. Hamster-gräset är alltid grönare där eller nåt….

skrattade när jag såg sista bilden. det där var ju ingen hamster! =) Snygg hage!

Just nu är det Brittan som leker för fullt däri. Och självklart två chillor också. Men Brittan är ju mammas bebis och så fort jag sätter foten i hagen så kommer hon springande och ställer sig på foten och börjar hoppa på bakbenen. Mamma, upp, upp, upp! Precis som en liten bebis. Hon anser att hennes plats är på min axel och jag anser att det är ganska högt att ramla om man är lite (nåja) hampis. Så hon får hålla sig på golvet. Antar att hon skickar runt en protestlista därinne just nu, bästa att jag beger mig tillbaka.

Hur höga är kanterna på hagen? Jag funderade på att köpa hamsterhage i sektioner x 2 men läste idag att de ju lätt klättrar ut, hampisarna. Fick du spånskivorna färdigsågade till brädor i butiken eller har du fixat det själv?
Vad fint! Sådär skulle man ha
Skrattade också åt sista bilden.
#23 en guldhamster klättrar med lätthet ur en sådan galler-hage!

Jo, just därför vore en hage som denna perfekt! :)
å så fint , gulliga hamstrar/chinchilla :)
Fint du har byggt! 

Den är 30cm hög. Tillräckligt hög för att en hampis inte ska kunna hoppa ut men tillräckligt låg för att små chilla-bebisar ska kunna hoppa ut och in i hagen utan problem. Det är spånskivor som jag har som extra när jag behöver byta ut hyllor i mina chilla-burar. Alla mina burar har jag byggt själv, (och sågat själv) men de äter ju hyllorna så efter ett tag behöver de bytas ut. Jag tog ett gäng utav de hyllorna och satte ihop bara. Från början var det en sådan jättestor spånskiva man köper på byggvaruhus. Kostar under 100kr för en sådan skiva.

Du är så snitsig! Jag äger inga andra verktyg än hammare och några mejslar men min bror och hans tjej bygger hus av lösvirke så de har nog till och med en sågmaskin. Under småtimmarna har jag klurat ut en lösning som gör att hagen kan delas. Jag har ju inget "djurrum" utan hampisarna får kuta runt i vardagsrummet eller något sovrum. Ber att få återkomma med bilder på färdigt resultat om någon vecka eller två. :D
Snygg hage :)
#11 Gud så vacker hon är <3

Hagen är verkligen suverän för mig. Suverän när man har bebisar som man inte riktigt kan släppa ut på golvet alla på en gång. Och sen i och med att jag vill att alla mina ska få komma ut och springa varje dag, men har såpass många att jag inte kan sitta och vakta varje enskild hamster i timmar. Nu kan jag släppa ut en hampis i hagen, leka och mysa lite och sen gå därifrån ett tag och veta att den är helt säker i hagen. Det finns ju alltid chilla-barnvakt ute också.
Man skulle ju kunna såga ut fyra långa skivor bara och så gör man skåror i varje ända. Då kan man bara föra i skivorna i varandra när man ska ha hagen och dela på den när den ska ställas undan.
Kommer inte chillorna över? Väldigt bra idee =) Men jag har en liten fundering, hamstrar ska ju leva ensamna, men kan man ha dom ihop när dom är i en sådan lekhage eller är det där kullbebisar?

Det är meningen att chillorna ska komma över lätt och smidigt. De har ju hela rummet att springa på. Deras yta blir inte mindre på detta sättet. På de bilderna när det är flera hamstrar i hagen så är det kullsystrar som inte flyttat hemifrån ännu.
Wow vikken stoooor å härlig lekhage!!!
#11… åååå så fin hon e!! Pussa från "mamma"…
#16… Vill haaaaaaaaaaaaaa!!