hamsterselen :)
Har ni selen/koppel till era hamstrar om dom ska vara ute någon gång :D Funderar på att köpa ett till Gnäll & Hugo :P
Jag har en sele men efter en provning så använder jag den inte mer. Mina får gå lösa istället. Antingen i en inhängnad eller lösa på gräsmattan.

Okey :D men jag bor i radhus och har en väldigt liten gräsmatta :D och när jag var ute med henne :D var det någon fågel som lät och hon typ sprang efter ljudet ;) så det känns som hon kommer rymma när hon är lös :D och hon är väldigt snabb ^^,
Finns de selen och köpa till dvärghamstrar? :O

#3 Jag tror att man kan använda samma sele till både guldhamstrar som dvärghamstrar. Det har någon sagt till mig iallfall. Men sen har jag inte själv haft någon så jag klan inte svära på att det är så… =0)
Jag har inte kunnat ha sele på ina dvärgar..:/

Jag har en men Filur hatar den! Han fräser och försöker bit sönder den så jag ska köpa en hage som han kan ha en stund när det är varmt ute.

#4 så sött! den ser ut som en liten hund=)

#8 tihi ja visst gör hon! när det blir lite finare väder så tänkte jag ta ut henne på en promenad i gräset :)
men hallå, de brode väl finnas seler för dvärghamstrar också..är dom dyra?
Tror dom ligger på runt 80 kr.

vart kan man köpa selar till hamster?
På djuraffären har jag sett att det finns, iaf där jag handlar.

ok. Tror du att det finns på Djurmagazinet?

#14 på djurmagazinet i västerås vet jag att det finns :D

Min sele kostade 25:- på akvariecenter i Ske-å

#14 Det finns på Djurmagazinet i Jönköping också …
Men tror ni att dvärghamstrar också kan ha dem nån som har tästat ?

okej.. Hoppas att det finns i falun.. Jag vet att det finns till råttor och kaniner och marsvin.. Men vet inte om det finns hamster.. Får kolla nästa gång jag är dit…
idag ska jag åka till haparanda och då ska jag kolla om de går till dvärghamstrar för jag ska köpa en sen imorn säger jag om de funkade..

#19 okej vad bra ! :D

#3 ja det finns, men man kan också sy en och göra hål i tyget, men man måste ha tjockt tyg
jag var i happis idag och köpte en och den passade.. :D
Passa på hamstrarna bara, för de kan lätt ta sig ur selena.
Jag har en sele till min hamster och hon stör sig inte alls på den och eftersom hon är ganska tjock så kommer hon inte ur den.
fick faktiskt en sele idag på skämt av min kompis, så provade den mest "för att" på min guldis och det funkade jättebra till min förvåning, har varit emot allt vad selar heter innan. Väldigt smidigt då jag inte har något helt hamstersäkert rum eller hage eftersom att Eskil tar sig ut ur precis ALLT, utom selen hittils, han verkade inte märka av den särskilt mycket.
Vad som ju kan bli problem är att en hamster är så fruktansvärt lätt så man får passa sig för att ta i kopplet :P
Min första hamster som hette Roffe gjorde jag en hemmagjord sele till, använde en lite tjockare hårsnodd runt magen sen virkade jag den delen som satt runt halsen, funkade utmärkt och han stördes inte alls av den då den inte var så klumpig.
Då var jag 14år och då fanns inga hamsterselar att köpa så jag fixade min egen, nu har jag ingen sele på mina hamstrar när de är ute.
#16 Bor du i skellefteå? 
60:- har jag sett att de kostade på Arken Zoo.

jag köpte till min dvärghamster en gång men… först ville han inte ha på sig den och sen kunde han inte få luft
jag har sele till mina men dom har bara på sig den ute på sommarn