Hamster iFokus

Hamster

Etikettguldhamster
Läst 492 ggr
Siggedigge
0

Vår första guldhamster - hur gör vi??

Hej! Vi har köpt en urgullig guldhamster som heter Sigge :-) Men nu undrar jag en massa saker;

1. Hur får vi den handtam lättast?

2. Kan vi få den att vakna lite tidigare på kvällen? Sover till kl 22 och sen är vaken till ca 07.00…

3. Ska jag hålla min hand i buren och låta honom krypa upp på den? Försökte detta igår och lyckades inte….men till slut kröp han ut ur buren när jag hade den öppen och då satt han snällt i min hand en liten stund.

Andra bra tips tar jag gärna emot!! Kan så lite om detta söta lilla djur.

Tack och ha en bra dag!!

Curlys
0

Hej! Vad kul att ni köpt en guldis :) Jag har en hel massa fakta om det mesta som kan vara bra att veta när man just köpt en hamster. Gå in och läs på min hemsida www.annashamstrar.zoomin.se Klicka på Fakta :)

Lycka till!

Nusse123
0

ja, för mig har det aldrig någonsin funkat med att de kryper upp i handen, men inte vet jag… det kan ju funka för er!!

nattproblemet tror jag att jag kan fixa; har ni tänt i rummet till 22?? isåfall; släck när ni vill att han ska börja vara vaken… väck honom innan och se till att det är kolsvart  i rummet så tror han att det är nattSkrattande

Mvh Maja

Medarbetare på Djurannonser och Hamster

vekan
0

1. Det finns många sätt. Men det enklaste är kanske att muta hamstern med massor av godsaker. Skrattande Och låta hamstern själv söka kontakt genom att plocka upp Sigge när han själv krypit upp i handen.

2. Genom att ge honom mat på eftermiddagen vänjer han sig vid att vakna lite tidigare då han vet att han ska få godsaker. Flört Du kan också vänja honom vid att vakna lite tidigare genom att väcka upp honom lite tidigare på kvällen varje dag genom att t.ex prassla i burströet. En del hamstrar har lite dåligt morgonhumör och kan bita om man rör den när den sover. Men när den väl är vaken är det oftast ingen fara. Glad

3. Det är jättebra! Du kan få honom att komma genom att muta med solrosfrön eller någon annan godsak.