Medvetslös dvärghamster
Jag har en dvärghamster som är ett halvår nu. För några veckor sedan när hon satt och putsade sig så skrek hon till och sen bara tuppade av, hon var medvetslös och jag vet inte ens om hon andades, jag lyckades i alla fall få liv i henne genom att ta upp och massera kroppen lite.
Nu har detta hänt två gånger till och jag blir lika förtvivlad varje gång eftersom hon betyder så mycket för mig. Jag har ringt Hallands Djursjukhus och de gissade på epilepsi men jag tycker att det verkar konstigt att det skulle arta sig så.
Vid tillfällena det har hänt så har hamstern även luktade lite konstigt direkt efteråt och hon har sprungit som en duracell-kanin de närmaste minuterna efter.
En sak som jag funderar en del på också som kanske inte har med ovanstående att göra är att jag knappt ser något hamsterbajs efter henne då jag städar buren. Kissar gör hon i sin lilla sandlåda i alla fall.
Hoppas någon läser detta och kanske kan dela med sig vad ni tror.
Min första tanke var också epilepsi, men jag vet inte?
Kram!
Sajtvärd Hundutställning Dvärgpinscher Sällskapshundar medarbetare söks
Medarbetare på Chihuahua
det kanske ka vara att den är stressad eller nåt. det viktigaste att göra när dentuppar av är att lägga den varmt.

jag hade en dvärg en gång som hade epelepsi, men den skrek inte till innan den tuppade av, och sen när den vaknade till så var den yrvaken och såg förvirrad ut.
Hmm. Narkolepsi? Eller kan hamstrar inte få det kanske…

Tackar för svaren :) Det kanske är epilepsi som hon har.
Känns skönt att höra vad andra tror oxå.