Hamster iFokus

Hamster

Etikettguldhamster
Läst 2574 ggr
Lillbubben003
0

Bits er hamster?

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Om ni stoppar in handen framför hamstern i buren kliver den på handen då elr biter den ?? Undrar lite min hamster slickas, biter ibland elr bryr sig inte hur gör er hamster?

empan-hampus
0

Nej mina bits inte =)

Sara87
0

Bra att du startade en ny tråd i ämnet, nu får du dessutom fler svar :)

Mina hamstrar biter mej inte, varken i eller utanför buren. Mirella kan bita mej i rumpan ibland om jag sitter i vägen i soffan när hon tycker att hon ska förbi :D Händer inte så ofta, men ändå ;P

Mirella kliver inte på när jag sätter ner handen. Tristan kliver på ibland om jag har tålamod att vänta. Ville kliver på om han verkligen vill ut, annars får jag hjälpa honom på traven :)

Zheverez
0

mina bits inte.

de kan slicka på fingrarna om jag luktar mat el innan hållit i en brunstande hona.

mina kommer snällt upp utan protester.

har haft såna som kommit hit för det inte funkat med förra ägaren men redan efter nån dag är de som vilken goshamster som helst.

ungar kan ju vara lite hoppiga å vilda av sej men det ska mkt till innan de bits.

Lillbubben003
0

jah har ni något knep att få den sluta bitas om den gör det??

[sofia-85]
0

Benji bits hela tiden speciellt i naglarna… Han biter inte så jätte hårt men det kan allt göra ont ändå

absoluutsofia
0

Swea bits inte, men han är inte helt handtam heller :p

Sara87
0

#4 Bara att fortsätta handträna tills hamstern känner sej trygg i dina händer.

Lillbubben003
0

tack jag ska pröva tam-tipsen men det är bara så att han kan bita ibland annars e han världens tamaste hamster:)

UlrikaD
0

Ingen av alla mina hamstrar har någonsin bitit mig. Det närmaste någon kom en gång var väl när jag hade stått och tagit i färsk persilja och en tjej var lite ivrig när jag skulle ge henne. Men hon släppte direkt när hon kände att det var hud och inte persilja hon satte tänderna mot.

HappyCatMeows
0

Min Tippen har aldrig bitit någon, han knatar upp i handen själv. Ronja, som jag haft en vecka, får kliva upp på äggkartongen och sedan lyfter jag henne till mig. Jag gör så eftersom vi ännu inte känner varandra riktigt och hon verkar känna sig trygg med denna metod. Väl uppe hos mig är hon hur gosig och äventyrslysten som helst. :)

ellaaannnn
0

luktar man mat så vill dom ju käka lite haha :P

Anfa
0

Min brukar hoppa upp i handen, men när hon vill tillbaka till buren så kan hon bita till lite grann.

[Hamster95]
0

Min Totte har aldrig bitit mig men däremot gjort antydan till att bita mig och det hände när han fortfarande var liten bebis/tonåring,nu är han nästan fullvuxen och den gosigaste man kan ha-gör inte en fluga förnär.

[Hamstris]
0

Min Våfflan har smakat lite på mig ibland men aldrig så att det gått hål och när man tar upp henne sätter hon framtassarna på mig

[findusen]
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

ingen av mina bits eller har bitits heller. 2 av mina dvärgar slickas på fingarna o dom hoppar även glatt upp i handen =)
jag har 3 guldar - en egenuppfödd, en från en uppfödare här på hif och en från grossist/djuraffär. och 4 dvärgar, allihopa från djuraffären jag jobbar i där dom är uppfödda, så man kan säga att dom är egenuppfödda, då det är jag om har hand om djuren :P

Bella-R
0

Nej, Duffy har aldrig bitit mig, eller någon annan heller.

Scientia est potentia -- "Kunskap är makt"
Per aspera ad astra -- "Genom svårigheter mot stjärnorna"
Tuam ipsam vive vitam, quia tuam ipsam oppetes mortem
-- "Lev ditt eget liv, för du ska dö din egen död"

Molle08
0

Min Castello bits inte.

TeamHamster
0

Vi har en som bits hela tiden och två som är hur goa som helst Flört

Starfall
0

Nej min lilla Fokus (Danzer) bits aldrig och har aldrig gjort det. Men han slickas ibland;) Han e så söööt! :D