Hamster iFokus

Hamster

Etiketter: avelgenetikuppfödningguldhamster
Läst 1236 ggr
cherryskull
0

Vilken färg har min Delilah?

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Köpte en guldhamste för några veckor sedan. Nu funderar jag på vad hon kan ha för färg, enligt shf hemsida så ser hon ut att vara lilac (satin). Vad tror ni?

//Ina och Delilah

Imasy
0

Jag skulle gissa på dove satin ;)

Har du fler foton?

membeel
0

Jag skulle gissa på choklad skp .. Du har ingen bild där man ser hela henne? (:

cherryskull
0

skulle kunna stämma ser jag nu, har en till bild på datan,fast man ser inte så mycket bättre på den,får ta fler bilder senare :)

Imasy
0

ja på sista bilden såg hon ju mer brun ut eller vad man ska säga ;)

cherryskull
0

hittade en till bild där man ser hennes kropp lite mer :)

MangoPeperoniOwner
0

Choklad tror jag ;)

Anfa
0

Aaw så söt <3

Imasy
0

På bilden i #5 ser hon mer "grå" ut, så där skulle jag säga dove ;)

membeel
0

Jag skulle gissa på silverchoklad tack vare bild #5, men tkr mig fortfarande ana skp-fläckar :p

chocomian
0

Känns rätt troligt med dove ja! Jättesöt! :)

Hur gammal är hon? :)

Imasy
0

Du har ingen bild där man ser henne bakifrån/ mer över ryggen?

cherryskull
0

chocomian : tack! Köpte henne i djuraffär för drygt en vecka sedan,dom visste inte exakta åldern men de hade fått in dem en vecka tidigare. Är min första guldhamster,har bara haft dvärg innan så jag tycker ju denna är stor :P

imasy: tog lite fler bilder,ska kolla om ja fick med ryggen lite mer på någon

cherryskull
0

här är en bild på hennes rygg

Imasy
0

jag håller mig fortfarande till dove ;)

cherryskull
0

okej :D tack så mycket

[PixelMollan]
0

Jag gissar spå silverchoklad skp :)

Det är även min Delilah ;)

cherryskull
0

vad står skp för?

va söt hon var! fint namn :P

[PixelMollan]
0

sköldpadd

cherryskull
0

ahaa, tror dock inte hon är det irl, ser kanske ut så på bilderna men det är nog ljuset som spökar,hon är jämn i färgen :)

chocomian
0

#12 Aha okej :) ska också köpa min guldhamster i djuraffär.. men man är själv mer kunnig än de själva oftast :S

cherryskull
0

#20 jo det är ju oftast så,dom sa att min hamster va en hane i djuraffären,sen kollade jag direkt efter och såg att det var en hona, man tycker ju dom ska kunna sånt. När jag köpte mina dvärghamstrar sa de att det va två honor, några veckor senare visste vi att så var inte fallet för då låg det 9 små rosa ungar i hamsterhuset :P

chocomian
0

#21 Mja, precis :P man får kolla efter det mesta själv :P så bra man läser runt på internet och pratar med andra, så man kan någorlunda iaf innan man köper sig en :)

Jag har bestämt mig för en hona, men kan likaväl falla för en hane, när jag väl träffar på de i affären, så det återstår att se.

Men kommer gå till 2 olika isf innan jag bestämmer mig :)

cherryskull
0

jo precis :)

ja man får ju se va de har för utbud :P åkte runt till 4 olika djuraffärer innan jag bestämde mej *kräsen*

chocomian
0

#23 Klart! Man gör det som krävs, tills man är nöjd :)

kajsa_karin
0

Skp tycker jag inte hon verkar

choklad ser hon för grå ut att vara.

dove tror jag på

Helena1978
0

Ser ut att vara Dove, lite svårt att säga då hennes ögon ser svarta ut på bilderna vilket förvirrar.. brukar inte vara lätt att få ögonen att se svarta ut på bild, men det kan ju bero på ljussättningen, vilken typ av kamera man använder etc…

Lilac är en färg som inte funnits i Sverige på ett bra tag, vet bara en uppfödare som skulle kunna få fram den då hon ganska nyligen importerat djur från England.

En Lilac är ju vilttecknad, med mörka kindteckningar, vita halvmånar etc, din hamster ser ut att vara helfärgad så hon är garanterat ingen Lilac.

cherryskull
0

#26 okej,jo jag tror mer på dove nu när jag sett bilder på den färgen. Hennes ögon är mörka, inte röda iaf.

Ja då är hon inte lilac iallafall :) är inte så påläst om just färger osv. Tack för info!

cherryskull
0

läste just att dove färgade ska ha röda ögon,hm tycker inte att hon har det ?

Helena1978
0

Dove liksom cinnamon och rö rost brukar ha synligt mörkt röda ögon som små med de mörknar med åldern och kan se svarta ut, men som sagt det är ju förvirrande att hon inte är rödögd på fotografierna, hmm svårt att bedöma färger när man inte ser hamstern i fråga i verkligheten och kan vrida och vända på den.

cherryskull
0

#29 jo förstår det, ska kolla på henne idag i ett annat ljus, kanske är det som förvirrar. Men man tycker ju att det borde vara synligt på bilderna. Har en chinchillla som har tydliga röda ögon, men hamstern kanske har väldigt mörkt röda. Vet du vid vilken ålder ögonen mörknar? Jag vet ju inte säkert hur gammal hon är eftersom jag köpte henne i djuraffär,men hon är ju helt klart ung

cherryskull
0

läste runt lite och hittade en bild på en hamster som var silver pearl brown, skulle delialah kunna vara den färgen,med tanke på att hon har svarta ögon och inte röda som hon skulle haft om hon var dove?

Sara87
0

Skulle också gissa på Silverchoklad (ev satin). Ser ut att vara för brun för att va Dove, i alla fall på min skärm.

Sara87
0

Förresten, Dove har väl röda ögon? Vad har Delilah för ögonfärg?

cherryskull
0

#33 jo precis, delilah har svarta

Sara87
0

Ok, då är hon mest troligt Silverchoklad satin, va jag kan se på bilderna :)

cherryskull
0

#35 okej, tack så mycket :)