Hamster iFokus

Hamster

Etiketterhälsabeteendekosthållningguldhamster
Läst 868 ggr
MariaG
0

Vikt?

Hur mycket ska guldhamstrar väga?

/ Maria. med-arbetare på Sommar

MariaG
0

Någon som vet?

Nusse123
0

vet ej men en dvärgis väger väl sisådär 1-2-3 gram

Mvh Maja

Medarbetare på Djurannonser och Hamster

MariaG
0

3 gram för en dvärghamster? Låter lite för lite.

Nusse123
0

nää, dom e inte så stora… men det beror på ju!! men både min som jag har nu och den som jag hade förut har vägt ungefär så mycket, jag har ju inte riktigt nån bra våg, men det är en gissning från mej, mamma och pappa

Mvh Maja

Nusse123
0

Tungan ute

Mvh Maja

absoluutsofia
0

en guldhamster ska väll väga mellan 180-200 gram om jag inte har helt fel?

Nusse123
0

oj men hjälp, hur mycket ska dvärgisar väga då?? (hoppas du inte har något emot att jag snor din tråd, du har ju fått svar) ja för 3 verkar ju lite om en guldis ska väga 180-200

Mvh Maja

MariaG
0

Ok, min ena hamster väger ca 165 gram.

absoluutsofia
0

jag läste på en hemsida efter jag hade skrivt och då stog det att 150-200g var normalt :)

MariaG
0

Ok, då väger han rätt normalt.

Hur mycket väger era hamstrar?

vekan
0

Min guldhamster är ganska liten och väger 140 g.

Mizoan
0

dvärghamstrar har jag för mig ska väga mellan 30-65 gram ungefär, fast mina vägde mer ett tag men de tog nog ingen skada av det. Nu väger de nästan för lite tycker jag  för de börjar bli lite gamla. ÖVer två år båda två.

Guldhamstrar kan väga från typ 140-210gram alla har olika form och olika tyngd, det finns ju stora och lite mindre guldhamstrar

Curlys
0

Säger som #12, dvärgisar brukar ligga rint 30-65 och guldisar 140-210 gra ungefär. Oftast är hamstrar från uppfödare större än dem från zooaffärer.

Helena1978
0

Har haft guldar som vägt från 130g till 240g så det finns en stor skillnad, och zoohamstrar är oftast mindre, om de inte lämnats in av en uppfödare vill säga.

#2 Beror ju lite på vilken slags dvärghamster du har, men vikterna som #13 nämnt på dem stämmer.

Anna-Helga
0

#14 Instämmer!

Nusse123
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

okej men det var ju bara en gissning såå… men den jag har nu är en vintervit rysk ca 2 mån gammalSkrattande

Mvh Maja