Hamster iFokus

Hamster

Etiketterhälsabeteendekosthållningguldhamster
Läst 836 ggr
kajsa_karin
0

Bitande hamster

Hejsan

Jag har en familj som köpte en äldre hamster av mig innan jul.

Familjen älskar hamstern men hamstern har börjat bita när de håller på med den. Inte i buren så det tyder inte på att den är rädd eller försvarar buren. Utan när de har honom i handen han har bitit 6 personer och blodvita har uppstått.

Jag som säljare tycker att jag har ett ansvar och jag har erbjudit dem att byta till en unge i stället. Familjen är väldigt veliga för den unga dottern älskar hamstern trotts att den bitit henne. Men föräldrna är orolig att den skall bita henne och hennes kompisar

han bits inte då man tar honom i buren utan bara då man håller den i händerna.

Jag har pratat med dem och sagt att den kanske har ont nånstans. Detta är verkligen jätte tråkigt både för mig och familjen.

Vad tror ni

skall man ge hamstern mer tid att vnja sig vid de nya?

Tror ni att den slutar bitas?

Jag har haft hamstrar som bitit just i buren för att de inte vill bli upp plockade eller försvarar buren. min inte då man hållit dem och kelat med dem. Junior brukar i bland nafsa då han vill ner i buren men aldrig så hårt att blod uppstår

tacksam för svar

Gasoline
0

Kan är så att någon har varit hårdhänt åt hamstern och därför inte gillar att sitta i händerna? Man kan ju aldrig så noga veta med barn, och nu menar jag inte detta som ett påhopp, utan att dom kanske inte hunnit lärt sig det än. Kan ju inte direkt säga att jag va felfri som barn.

kajsa_karin
0

funderat på det  själv.med men enligt föräldrana är de väldigt försiktiga med hamstern.

Gasoline
0

Ja, det var ju bara en gissning. Han kanske har blivit skrämd? Men man vet ju aldrig så säkert, har dom varit med alla någnger den har blivit hanterad?

Usch, jag är riktigt orolig när det handlar om barn och djur, då jag vet själv att jag har gjort en grej som itne va snäll när jag inte visste bättre, när jag va riktigt liten. Sedan har jag sett hur folk har varit elaka mot djur.. Förlåt mig..

Imasy
0

Min första tanke är ju att något måste ha hänt.

En hamster som inte bits innan men helt plötsligt börjar bita vid en flytt tycker jag låter märkligt.

Kan hamsterna ha skadat sig utan att de märkt det? Tänkte om han bits när de av misstag kommer åt en öm punkt?

Gasoline
0

#4 Ja, det är ju ganska troligt, att han har ont någonstanns.

Är dom säkra på att han inte har ont?

kajsa_karin
0

Det är ju så himla svårt att säga om hamstern har ont. Vi kanske inte höll på med honom lika mycket som den nya familjen gör det är ju skillnad på att ha en eller fler hamstrar. Det roliga är att tjejen i familjen är inte ett dugg rädd för honom utan älskar honom jätte mycket det korta tag de haft honom., Så det handlar ju inte om att de tröttnat eller så. föräldrna har varit med barnet. en sak att han bitit tjejen. men han också bitit 3 vuxna personer som tagit i honom väldigt försiktigt. Jag är aldrig orolig då mina barn hanterar hamstrna och konstig nog har david inte blivit biten fast han bollar runt med hamsterna i bland , så man faktiskt får säga till honom att ta lite lugnare.

De funderade att kontakta en veterinär men det är ju jätte svårt att se på hamstern om den inte har synliga skador.

Vi får se vad som händer med honom. Beslutar familjen att de vill byta till en ung hamster så har jag sagt att de får göra det. De är verkligen jätte seriösa och tar ansvar för denna hamster de tycker det är jätte trist att han biter helt plötsligt utan förvarning. ursch vad det känns jobbigt för mig också. De tog en äldre och lugnare hamster just av den anledningen att det var första hamstern

chocomian
0

#6 Låter verkligen trist! Men som sagt… något måste hänt eller blivit en för stor omställning för hamstern, annars hade han inte helt plötsligt blivit sådan där.

Men är det så att de vill byta ut honom eller av någon anledning inte vill ha kvar honom, kan de ju ta Love du har där hemma?

Jag kan vänta på Englatassens eller Imasys kullar som har kommit och är på g.

Det kommer säkert fixa sig!

kajsa_karin
0

# 7 Det vill ha en hane men jag har som sagt fler ungar

chocomian
0

#8 Aha, låter bra det ju!

Vad har du för färger på dina andra ungar?

kajsa_karin
0

Mina hamster ungar är Sobel och Sobel Roan men nu kommer vi i från ämnet

vad gör man när hamstern bits