Hamster iFokus

Hamster

Etikettguldhamster
Läst 654 ggr
Ministina
0

Little Stewart och Natasha

Det e mina hamstrar det. De två märkligaste djur i min skara.

Stew är äldst och vit när jag fick honom. Vad jag fått veta var han för stressad och fick inte tillräckligt med mat så därför utvecklades inte piggmenten som de skulle men efter några dagar med lugn och ro samt näringsrik mat började han sakta men säkert byta färg.

Idag är han fortfarande vit med ljus ljus brunt huvud och bakdelen i samma färg.

Han är fortfarande stressad efter att ha bott i ett öppet akvarium med fåglar en meter övanför huvudet. De e ju rovdjur.

Man kan hålla honom men att kela med honom medan han är i handen går inte han brukar få springa runder på sängen och gillar det skarpt men han e så stressad så han springer bara runt hela tiden.

Han äter upp och gnager på allt i sin väg och mat ska vi inte diskutera nog för att han är hamster. han tömmer en hel matskål på nån minut och en kräcker (mat på pinne för gnagare) sätter han i sig på mindre än en timme..

Han har mat och gnag mani brukar jag säga.

Tasha däremot hon e lite annorlunda. Gnager inte sönder och hon äter inte upp allt eller bär runder på det för att lägga största förådet. Vist har hon föråd det e ju vad en hamster gör "hamstrar" 

De har bott i samma akvarium men med ca sex veckors mellanrum. Men hon hade mat det hade inte han.

fåglarna var fortfarande där och hon är som Stew stressad när det gäller saker som kommer uppifrån men hon har inte blivit lika skadad som honom. Hon är stressad ja men inte som Stew.

Hon nafsar bara när hon blir för stressad han hugger.

Om några veckor ska jag troligen träffa en kille som skrivit en bok och tillhör ledningen på Danska hamsterklubben. Så då får jag möjligheten att ställa lite frågor. Jag hoppas verkligen det blir av vi ska bara finna en helg då jag är på arbetet :-)

Kanske har ni några frågor som jag kan fråga om. Han har skrivit en bok som säljs i djurbutikerna så han kan sin sak.

Jag älskar mitt jobb, vilka möjligheter jag får där!