Strörre risk för bakterier??
Är det större risk för bakterier i plastbackar än i dunaburar eller gallerburar??
Läste i tråden om plastbackar som du skrivit i att detta kom upp. Men det man syftade på var vattenflaskor kontra vattenskålar i det fallet. Så det kanske kan komma ner mer bakterier i vattnet om man har skål än om man har flaska. Men å andra sidan kanske man byter skålen oftare, så då blir det kanske inte det, jag vet faktiskt inte.
Men vad beträffar låda eller andra burar blir det nog inte mer bakterier, det handlar ju om att man håller rent och det är lika lätt i en låda som en annan bur…
Mvh Anna
Sajtvärd Hundutställning Dvärgpinscher Sällskapshundar medarbetare söks
Medarbetare på Chihuahua

Tack
#0 Hehe, ja, du måste ha missuppfattat mig =P Jag hade läst att det är större bakterierisk i en vattenskål än i en vattenflaska. Antar att det är för att spån och annas som är i buren ramlar ner där, avföring oxå. Man skulle tydligen behöva byta detta oftare, alltså oftare än en gång per dag. Så jag väljer vattenflaskan.

jaah det måste jah ha gjort sorry!:/
#4 Det är lugnt, jag uttryckte mig säkerligen ganska klumpigt, det är ju inte direkt ovanligt att jag gör det.

hehe:x