nu är det min och Veronikas tur!
Nu ska vi ha en liten hobby-uppfödning!
Dvärghonan (rysk vintervit) ska vi köpa nästa helg. Pappan ska då vara Peperoni
Det ska bli jättekul! Jag kanske inte tar så jättemånga kullar , men det som är meningen är att få fram fina djur med en intressant färg!
Stort Tack till alla på HiF som svarat på min frågor och hjälpt mig! TACK!
Plus att jag har uppfödningen med min släkting Veronika (Vekan på HiF)
Hobby-uppfödningen har vi tänkt ska heta "NalleBjörnen's Dvärghamster och Gerbil" För Veronika ska nämligen föda upp fina gerbiler! 
Mvh Elin
putt* vi har skapat en hemsida med.
får man se er hemsida? :)

Men Peperoni är väl inte riktigt handtam än? Var jag minns så var du tvungen att ha handskar när du hanterar honom för han bet?
Tänkte isåfall kanske det inte är bra att para honom då det kanske går i arv till ungarna.
Men önskar er lycka till med uppfödningen! :)
#2 Hemsidan är inte riktigt färdig än men här är länken; www.freewebs.com/veronikaelin
#3 Han har bättrat sig och bits faktiskt inte alls nästan, bara lite nafs på tyger om man använder handskarna :) Han har bättrat sig!
Tack så jättemycket förresten! 
Ja, peppe är mycket tamare nu =)
När jag var o hälsa på var han jättemysig ^^
Tack föresten ;)
Vad roligt :) Lycka till med Nallebjörnarna :)
#6 Tack så mycket! 
Det blir nog i färgerna Sapphire och Agouti
http://www.freewebs.com/nallebjornens/
Hihi en ny sida som ni kan besöka om ni vill ;)
Läs!
Uppfödningen ligger på hyllan tills denna generation hamstrar har somnat in. Det är nu inte helt säkert om vi ska avla på dvärghamster eller guldhamster, därmed inte heller säkert på gerbil heller.
Mvh Elin & Veronika
varför sån tvärvändning?
tänkte bara skriva att det är mkt vanligt att dvärgar smakar försiktigt på en.
det är ofta deras sätt att säga- nu räcker det,sätt ner mej i buren.
de kan ju inte visa det på nåt annat vis å lär sej fort att smakar de(obs ej biter hål)så sätts de ner.
några av mina gjorde så å det såg inte jag som nåt ilsket beteende då de för övrigt var nyfikna,lugna å snälla.
men det är skillnad på smaka å bitas.
jag undrar hur hårt peppe biter är det hål så det blöder el bara lite försiktigt smakande/markerande?
#13 Pappsen satte sig på tvären & sa att vi fick vänta.. ;d
#13 Han bits inte längre. Men då han bet mig så började det blöda första gången men sen så blev det inte så hårt.
Ja se så pappor kan ställa till det ibland ;) Men den som väntar på något gott…. :)
#16 Haha japp
ja se föräldrar ibland kan de sätta sej på tvären ordentligt 
är själv förälder å försöker säga nej då å då inte det lättaste till en snart 17-åring
Hehe xD
#16 Jepp, men det känns som om vi måste vänta alldeles för länge x'd Helst vill man ju sätta igång direkt. :o Men man får ju mycket tid för att planera & samla på sig fakta, så att vi är väl förberedda. :)
Nu är det planerat att vi ska köpa en hona (hamsterunge) vecka 8 ungefär. Om det är någon som vi kan köpa av såklart. Helst cremebaserat och silvervarianterna :)
/ Veronika och Elin .
puttputt
någon som kanske är intresserad av en hamsterbebbe i sommar. Men vi vet ju inte än det är fortfarande kanske, men ganska säkert 
#22 Skulle kunna ta hem väldigt många om jag fick XD Tyvärr kan inte ja köpa men jag vill gärna se hur det går för uppfödningen 
Jag vill gärna ha en bäbis, men vi får se hur det blir nu. Om det blir operation till sommaren så har tobbe lovat mig att jag ska få skaffa hamster igen som kompensation för att jag missar studenten och allt som sommaren har att erbjuda.
#24 Okej, vad roligt! Ungarna kommer att finnas i östergötland. Men transport till andra ställen kanske också går att ordna. ^^
#25 Haha, tack, men det är tyvärr lite långt =( Får fixa min på lite närmare håll tror jag.
#26 Okej, vad synd. Men lycka till med hamsterköpet i alla fall. =)
#26 Ja lycka till ! 
#23 Hehe japp xD