HamsterToalett
Jag bara har en fråga till er som har en hamstertoa funkar det eller borde man inte ha det? Eller ska man bara låta sin hamster hitta ett ställe och bajsa & kissa där ?

Jag har en sandlåda till alla mina ( guldar ) , och dom kissar i den, jag tycker att det är behändigare då det är lättare att byta varje dag ..

#1 okej Tack .. :D
Har inte det till mina då de har en förmåga att helt sonika vända upp och ner på dem….. och sedan sitta och se oskyldiga ut *S*
Jag har inga toaletter till mina heller.

Jag använder det och det fungerar jättebra! I den har jag kattsand. Men det kan ju gå från hamster till hamster om dom tkr om den elr förstår vad dom ska göra i den.

#6 Okej hoppas han fattar :D
Men ska man ha en hörn toalett?

#7 hamstrar brukar nästan alltid gör sina behov i nån liten vrå, i ett hörn elr nå sånt. men inte alla så du kan nog göra som du vill=)

# 7, Jag har en glassbytta åt en av mina, en avklippt turksik yougart burk åt en annan .. osv ;) Går med nästan vad som .. en av mina tjejer envisas dessutom med att bita sönder sin då och då ..

Har toa-lådor till alla min hamstrar :)
#3 Aa..där känner man igen sig, hahah ^^
Men appråpå ämnet:
Jag tycker att det fungerar bra, min guldham. kissar och bajsar oftast där. även fast han vänder den upponer. Till min dvärgham har jag oxå toalett men han rullar sig mest i det.. :)
Svar:
Jaa, jag tycker du ska ha det.

Okej jag kanske ska testa det .. jag får se ska köpa lite leksaker och sånt med XD .. :D
#13 du behöver ju inte kosta på nån dyr hamstertoalett åt honom fören du vet om han kommer använda den. Som membeel har, en liten glassbytta eller nåt annat skål/burk liknande du har hemma fungerar lika bra.
……….el ett smörpaket!!!

#15 Haha jaa jag får kolla lite vad vi har här hemma ska vara till en Dvärgis men jag ska nog hitta en liten låda annars så får väl Han/Hon baja/kissa i sandlådan XD

jag har till en del, Mina brukar först bada i sanden sedan brukar den användas att kissa i. har Chilla Sand eftersom jag har chillor köper jag ton Vis höll jag på att säga men säckvis.

#17 Haha XD
Jaha det ska vara till en dvärg. Mina dvärgar gör sina behov här och där men en "sandlåda" vill de ju trots allt ha att bada i. Samma gäller dvärgarna på jobbet, det är guldhamstrarna som använder sina toaletter duktigt:)
Nu e ju min Nemo inte längre vid liv men använde en toa till honom som ja hällde kattsand i o den använde han flitigt. När han blev kissi så vaknade han gick på toan och gick me halvöppna ögon o lade sig igen ^^

Alla mina anväder sina toaletter…..tycker de är jätte smidigt att dom göra de….
Dom två äldsta har en hörntoalett och dom andra två har vanliga plast bytor eftersom dom välte sina vanliga hihihi

Våran hamster använder sin toalett till att kissa i, men ej bajsa.
#22 nej bajjar gör de lite överallt, gärna vid boplatsen, för en del av det äter de upp igen!! Det är lite som kossorna fast här gör det en vända utanför kroppen innan det skyfflas in igen *S*
Jag har toalett till mina (guldisar).De kissar bara i dom. Tycker det är kanon, mkt enklare att hålla det fräscht i buren när de är pott-tränade ^^

Jag har en toa med Sand men min hamster kissar och bajsar överallt! Det är jätte svårt för mig att göra rent varje dag, eftersom han ej har ettt specielt toa ställe.
Är det nån som vet hur jag ska träna honom att kissa i sanden?
#25 Lägg lite kiss i toaletten å även bajset om du vill det så kommer han nog snart uppskatta att buren är renare å även fatta att det är där han ska kissa. Flytta gärna toaletten till det hörnet han kissar i hela tiden :)

Kung Kråkan (hihi) kissar bara i toaletten nu, sedan jag flyttade den till hans kisshörna.
Jag instämmer med #12.. Mina guldisar är jätteduktiga att gå på toa, men dvärgarna tycker att matte är jättesnäll som ger dom everclean att rulla i.. ; )
Kolla gärna in våran hemsida http://www.diamantens.cybersite.nu

Peperoni rullar sig så att allt i hans llla keramikskål hamnar utanför, lite jobbigt när en flaska chinchilla Sand kostar 80:- ^^

#29 Rådasand kostar runt 8kr/kg i lösvikt eller som jag brukar köpa; 25kr säck för 119kr på Grizzly. Funkar lika bra som chinchillasand om inte bättre! :)
#30 Okej, tack för tipset! Har inte alltid använt chinchilla Sand , har använt lite grovare, men jag tycker att Peperoni får lite lenare päls, och så är chinchilla sanden som jag köper endå ganska dryg.
Den jag använder:

sounds goodie , när jag skaffar hamter . får jag väl skaffa mejj ett smörpaket eller en äkta hamstertoa :) det ser ju finare ut då ! :D