Hamster iFokus

Hamster

Etiketterhälsabeteendekosthållningguldhamster
Läst 802 ggr
Hamzter95
0

vad är det för nåt ?

Min hamster har en "knöl" vid kinden typ på nosen faktiskt den är lite rosa och "under" pälsen .. Vad är det ? Är det farligt och kan man bota det ?

Curlys
0

Det är inte kindpåsarna som är fulla med mat??

Har knölen kommit nu eller funnits hela tiden? Hur gamal är din hamster?

I värsta fall kan de tyvärr vara en tumör.. de är ganska vanligt på hamstrar :(

kajsa08
0

Det kan ju också vara en ofarlig vårta, det är inte alls ovanligt. Det kan te sig på olika sätt och kan se olika ut. Oroa dig inte för mycket utan håll koll på din älskling och se hur det ter sig, det kan gå tillbaka också. Håll oss uppdaterade så vi får höra hur det går! Flört

Kram

91Marran
0

ring och fråga hos en veterinär, det är gratis, så hjälper de dig med allt.

Mvh
Mig

Ham-Madam
0

har du gett din hamster mkt proteinrik mat så kan det vara en bubbla som går bort om du minskar på proteinet.

en annan orsak kan vara att den fått en sticka från spånet om du använder sånt. huden kappslar in stickan, bildar var ,när bulan spricker så följer stickan med varet ut.

kan också vara en liten tumör.

det finns så många orsaker till bulor,bubblor så vi som inte ser den kan bara gissa.

håll koll på hamstern å se hur den mår, om bubblan förändras, växer om det kliar osv.

när du kartlagt det så ring en vet å rådgör tex agrias telefon vetrinär.

Linneea
0

Min hamster har faktist också en knuta… fast på halsen. Jag har varit på djursjukhuset med honom men de kunde inte säga vad det var. Jag hoppas på att det är någon slagt fettknuta eller något som går bort med tiden. Men det kan ju också vara en tumör som många här påstår. Är din hamster gammal? Äldre hamstar drabbas oftare för tumörer än yngre om jag inte är helt ute och cyklar. Hoppas din lille vän blir bättre!