Hamster iFokus

Hamster

Etiketterhälsabeteendekosthållningguldhamster
Läst 470 ggr
Vickjis
0

Normalt?

Det är så att min dvärghamster Astrid är tja.. ett litet fån när jag rastar henne så springer hon på och vägrar så still, det blir fakiskt lite jobbigt om jag nt har henne i bollen elr nån annanstans. Hon är ca 1 år och 3 månader?

Vad ska jag göra? Min kompis kom med iden att sätta henne i ett säkrat rum så hon fick springa av sig funkar det? elr är det bara på hästar?

Sara87
0

Säkra ett rum å låt henne springa där å undersöka. Men se till att du inte missat nåt hål eller springa. Dom kan ta sej in på dom mest märkliga ställen :) Lämna henne inte själv i rummet.

Vickjis
0

Okej tror du hon blir av med "överskottsenergin" då? :)

Sara87
0

Inte blir av med, men kanske lugnar ner sej för stunden. En del hamstrar är mer energiska än andra å detta kan också va olika från dag till dag :) Läs min artikel här på Hamster iFokus "Aktivera din hamster" för mer tips :)

Vickjis
0

Okej :) Tack så mkt ;D Men hur länge ska jag låta henne springa där? Tills hon självmant lugnar ner sig lite elr?

Tack så mkt för tipsen ;D

Sara87
0

#4 Så länge du har tid eller så länge hon har kul, lägg in en bit äpple eller gurka eller nåt annat med vätska som hon kan ta för sej av om hon blir törstig. Somnar hon eller du på annat vis ser att hon är trött så kan det ju va idé att låta henne gå in i buren igen :)

Vickjis
0

Okej ;> Tack <33