Hamster iFokus

Hamster

Etiketterhälsabeteendekosthållningguldhamster
Läst 2270 ggr
chocomian
0

Kissar i handen?

Nu är det andra gången idag som dvärgisen kissar i händerna… första gången var det i killens hand och nyss i min.

Varför gör hon så?

Hon gör inga tecken med öronen eller läten på att hon är rädd, men kissar i händerna? :S

chocomian
0

och nyss bajsade hon när jag tog upp henne :(

MickiRosa
0

dom gör så i början och när dom blir rädda. speciellt när dom är bebisar eller helt nya hemma. det brukar gå över sen. och lite pluttar brukar det komma då och då när man har små dvärgar.

när dom blir äldre så håller dom sig tills dom kommer in i buren igen, fast nån enstaka plutt kan man ju få på sig ändå

medarbetare på Hamster.ifokus

www.Ulltussenshamstrar.com

chocomian
0

hm, okej :\ för det känns som om hon gör det exakt när man har henne i handen :( varje gång… man blir så ledsen då :(

Har funderat länge på att skaffa mig även en vanlig guldhamster, de verkar bli lättare tama och mer hängivna, än dvärghamstrar.. hon är mer ettrig, springig.. och mer självständig, inte så gosig av sig och vill komma upp till en :\

Nusse123
0

när de blir äldre blir de mer gosigaTungan ute

Mvh Maja

Medarbetare på Djurannonser och Hamster

chocomian
0

#4 är du säker? :\

MickiRosa
0

#5 oftast, de blir iaf lugnare

Sara87
0

Det kan väl även bero på om man tagit ut hamstern direkt den vaknar så den inte hunnit gå på toa innan den kom ut ur buren?

MickiRosa
0

#7 precis

chocomian
0

#7 Nae, hon hade gått minst 1 timme i buren och varit vaken innan :)

Anfa
0

Min har bajsat i händerna, men har slutat för ganska länge sen. Men kissat har jag inte varit med om…

chocomian
0

#10 Hm, okej :\ kanske är för hon är liten ännu.. är ca 11 veckor denna vecka som kommer

Nusse123
0

#5 japp jag är nästan helt säker

Mvh Maja

Medarbetare på Djurannonser och Hamster