Hamster iFokus

Hamster

Etiketterhälsabeteendekosthållningguldhamster
Läst 893 ggr
chocomian
0

Slutat dricka :(

Har börjat bli lite orolig nu för snöbolls hälsa… då hon dricker INGET (som jag sett iaf och jag tittar till henne ALLTID, varje gång hon är uppe, som nu tex är hon uppe…) dricker aldrig numera från flaskan… äter och äter, men inget drickande.

Ger henne sallad, gurka och andra vattenrika grönsaker för hon ska få i sig någon vätska, men det upptar ju inte allt behov hon behöver :\

Varför har hon slutat dricka? :(

MickiRosa
0

hon får kanske sitt behov stillat av all vätskefylld mat som sallad och gurka. de behöver ju inte så mycket vatten.

verkar hon må dåligt i övrigt?

medarbetare på Hamster.ifokus

www.Ulltussenshamstrar.com

Imasy
0

Säger som Micki, hon kanske inte är törstig pga all vätska ifrån grönsakerna?

Sedan så är det väldigt sällan jag ser mina hamstrar dricka. Däremot hör jag dem dricka, men edt är enbart för att de står i vardagsrummet och det är väl där jag vistas mest också ;)

chocomian
0

Hm jo sant.. men hon äter inte mer än kanske 2 cm salladsblad/dag.. knappt det, så inga överdrivna mängder, utan äter mest fröblandningen. Verkar må bra för övrigt, sover väl mestadels.. tror det är normalt att sova HELA tiden? :P

Imasy
0

Jag har haft en period då jag funderat om mina hamstrar har dött eller gått i ide. Fick kolla så de verkligen levde, för det var knäpptyst.

Men så en natt när jag inte kunde sova så låg jag i soffan och glodde på tv. Och vid kl 03- 03:30 då satte ligan igång och härja utan dess like ;)

chocomian
0

Hehe okej :P men då är det förhoppningsvis inget att oroa sig över då :) hon har verkligen orytmisk dygnsrytm min lilla hamster :P sover bort nästan hela dagen, tills nu framåt 18, då vaknar hon.. .äter och springer i hjulet och får gå lite i soffan här. somnar igen… sover tills 1 på natten… är uppe kanske 2 timmar bara, sedan sover hela natten också :S

Anne-Hedvig
0

Det er mørketid for hamsterne nå - hadde de vært ville, ville de ligget i dvale (ide) fram til våren. Så ekstra søvnbehov på denne tiden av året er ganske normalt!

chocomian
0

#6 Aha okej, men då känns det bättre nu när man vet!

Tack! :)

Sara87
0

Du behöver inte va orolig. Om hon kissar så vet du att hon får i sej vätska :) Jag ser nästan aldrig mina hamstrar dricka, min Mirella som är över 1 ½ år har jag sett dricka 15-20 ggr skulle jag gissa på :)

chocomian
0

#8 Åååh, vad skönt att höra! :D Tack!