Ny hamster :)
Var ock köpte en liten guldhamster tjej på 6 veckor förut :)
Har bara haft henne några timmar, men hon verkar redan vara en ur mysig hamster. Hon slickar på handen när man stoppar ner den i buren och klättrar nästan upp i handen när man sätter ner den :) Hon kommer från en zoo butik, och hade bara vart där 1 vecka när jag köpte henne, så hon har antagligen varit hanterad mkt innan hon blev inlämnad där :)
Men vet inte vad hon ska heta :( några förslag?
Söt tjej :)
Det första namn som dök upp var Klara ;)
ja Klara var fint :)
nu när jag kollade på henne, så hade hon ett litet sår på sidan, som var lite blodigt, tror det kan va för när jag var på djuraffären så bråkade dom lite och antagligen har dom gjort det förut. Men vill inte ta upp henne idag, utan får kolla till det imorgon :)
Grattis :)
Klara ser ju ut att passa bra.
var köpte du henne?
fick du exakt datum å nåt papper med?
varför jag frågar är för att jag innan jul lämnade två ungar till en butik å hon liknar den ena mkt.
små sår brukar läka fint av sej självt så oroa dej inte.
det är nog som du säger ifrån småbråk med syrran.
Söt tjej!
Men vad är det för låda hon bor i? Den ser alldeles för liten ut för en guldhamster, men det kanske bara är bilden som luras. Minsta tillåtna yta enligt jordbruksverket är 0,12 kvadratmeter vilket är t ex 25 x 48 cm eller 30 x 40 cm. Förstår att detta kanske är en tillfällig bostad för henne, men vill bara påpeka det för säkerhets skull.
#6 jo jag vet att den är förliten :) men jag har en mkt större som hon ska få så fort pappa kan hjälpa mej att göra lufthål i taket :)
Oj så söt :)

Jättesöt liten tjej! :D