Äntligen kom de hem!!
Som jag har väntat men idag var det äntligen dags.
För jättelänge sedan tingade jag en alldeles nyfödd rost d.s bebis av ViEriksson här på forumet. Väntade ivrigt på att han skulle växa upp. Och sen lika ivrigt på att få hem honom till mig. Tack vara Mickis här på forumet från Ulltussens och hennes sambo Chrille så blev det möjligt. De har passat lilla Jonte hemma hos sig jättelänge tills Chrille nu idag skulle ner till Göteborg och tog med honom till mig. Jag är så otroligt tacksam för er hjälp och tycker det är så snällt av er!!
Sen fick även en annan underbaring lift ner. Det är Hälsingeskogens Morfar, Mulle kallad som flyttat ner till mig från Nicolina. Han är rost bandad odd-eye och han är kullbror till min Coffee som är choklad bandad odd-eye. När man ställde båda burarna med dessa två bredvid varandra och man hade fyra odd-eyes som tittade tillbaka på en så såg det väldigt annorlunda ut måste jag säga. Får försöka få bild på det någon dag.
Jag tog några snabba bilder bara innan jag lät dem bekanta sig med omgivningen. Båda är helt ljuvliga och jag är så glad att jag äntligen fick ner dem till mig. Ett stort tack till ViEriksson som lät mig köpa Jonte och till Nicolina som anförtrodde mig Mulle!!
Börjar med en bild på Jonte.

Ååh vad fina dom är! 
Gud så söta! Ko fläckiga.. 

Jä'tte fin
aaw vilken sötnos,, en fin "julklapp" (;
Medarbetare på Hundar.ifokus

#2 Vilka gulliga morrhårsknippen chillan har! Vem skulle inte bli glad över att nosa på en sådan krabat? :)
Fina gossar du har fått hem.

Tack så mycket. Är verkligen jätteglad över dem!
riktiga sötnosar

Inatt har både Mulle och Jonte utforskat hamster-hagen. Och jäklar vad det har sniffats i vartenda hörn, och klättrats på varenda liten pryl. Och även på mig emellanåt där jag "råkade" sitta ivägen. Mulle hade heller ingenting emot chillorna. Tvärtom han skulle envist sitta på ena chillans svans hela tiden. Och varje gång hon skuttade iväg så ramlade han ju av. Han kanske frös om rumpan?
Efter motionen och buset var det jätteskönt att krypa ner i buren där jag dukat upp julbuffén åt dem. Smask, smask sa det vääldigt länge. Jonte lyckades somna med en bit broccoli fortfarande i munnen.
Vilka snyggingar. Förälskad i Jonte, urtjusig! :)

Tack så mycket! Tycker Jonte har mer energi än alla mina andra hampisar tillsammans. Han blir aldrig trött. Han kan springa i hagen och utforska och klättra på mig hur länge som helst. Och han bara älskar chillorna! De tycker han är hur roliga som helst och man ser hur irriterad han blir när de skuttar undan dit han inte kan nå dem.