Mörkgrå & Choklad
Vilka färger skulle ungarna få om föräldrarna var Mörkgrå och Chokladfärgade?
I teorin kan vi säga att båda är "rena", alltså kommer från föräldrar med samma färger. Vilka färger/kombinationer skulle ungarna kunna bli/få då?
Har försökt räkna ut själv men det gick lite åt skogen med det hela. Uträkningen blev lite… ja, vad ska man säja? Den blev lite konstig, därför frågar jag er här vilka färger det skulle kunna tänkas bli 
MVH //Vargen

Det är jätte svårt att svara på vilka färger som kan uppkomma i denna kombination, man behöver veta vad det har för färger bakom sig.
Både mörkgrå och choklad är två recessiva färger och båda föräldrarna måste bära på färgerna för att dessa ska slå ut.
Så har den mörkgrå choklad bakom sig så kan det komma chokladfärgade ungar och samma sak med mörkgrå.
Choklad är ju en kombination av svart och rost, bär den mörkgråa på någon av de färgerna så kan de dyka upp svart och rost.
Finns det cinnamon bakom båda kan de bli Lilac. Finns det creme bakom båda kan det bli Ivory, finns det gul kan de bli smoke pearl.. osv.. Allt beror alltså på vad dessa två hamstrar bär på för färger,,
Är det okänd bakgrund så är det omöjligt att säga vad som kommer.. men vet man en del färger bakåt så är det lättare att veta vilka färger man kan vänta sig..
Mvh Anna Curlys Hamsteruppfödning www.annashamstrar.zoomin.se
Vad jag vet så finns det inga mörkgrå hamstrar i Sverige.. (ja förutom ett par stycken importerade hos en uppfödare då…) Har du ngn bild på den??
Okey. Tack för hjälpen
Jag har ingen mörkgrå själv utan ville bara höra hur det rent teoretiskt skulle bli för färgresultat på ungarna om man parade en mörkgrå och en chokladfärgad med varann. Glömde visst säja det i första inlägget, sorry ^^'''