Hamster iFokus

Hamster

Etiketterhälsabeteendekosthållningguldhamster
Läst 1145 ggr
vekan
0

Julmat till hamster

Hej!

Jag tänkte att min hamsterkille skulle få massa god julmat på onsdag, jag hade tänkt ha med kötbulle, lite potatis, hamsteromelett, julgröt med en mandel i, sallad & kanske en valnöt. Oskyldig Allt utan kryddor förstås. Flört

Någon annan som funderat på att ge hamstern julmat? Tycker att det är en ganska gullig ideé. Några fler tips? Skrattande

[Hamster95]
0

Jajjemän!

Totte ska få risgrynsgröt,potatis,köttbullar,sallad och en liten bit bröd.

Englatassens
0

Ni e gulliga som vill ge era djur lite julafton me… men jag skulle råda er till att strunta i köttbullarna… d e lök, salt å kryddor i dem.. men allt andra som ni räknade upp blir nog jätte poppis… i måttliga mängder förståss…Glad

MariaG
0

Ägg ska mina hamstrar få på julafton, förutom potatis o gröt.

/ Maria. med-arbetare på Sommar

daunfeelt
0

jag tänkte också ge lite potatis och gröt så klart, men man får inte glömma  

salladen hihi :)        God jul på er alla.

vekan
0

#2 Till julen gör vi hemgjorda köttbullar så mamma har lovat att göra en köttbulle med bara färs utan kryddor, salt & lök. :)

MangoPeperoniOwner
0

hm Mango fyller ju 4:e jan så han får nog det mesta gooda då Oskyldig Men Peperoni får lite juligt.  Fast vi lagar ju ingen hemma.. xD

lineia
0

kan hamstrar äta hemmagjord blodpudding eller köpt?

Imasy
0

Innehåller inte blodpudding också mycket salt och kryddor va?

vekan
0

Blodpudding på Wikipedia

Jag hittade lite info på wikipedia, det står att tillreds av bland annat svinblod, mjölk, rågmjöl, späcktärningar, öl eller svagdricka och sirap, och kryddas med lök, kryddpeppar och mejram. Så det ska man nog inte ge. Flört

[Hamster95]
0

Jag funderar på att skippa köttbullarna och ersätta det med kokt ägg istället.Jag behöver nämligen få upp min lille i vikt.

vekan
0

#10 Okej, det blir säkert också toppen. Cool

Englatassens
0

Jag har ett roligt förslag till både gottigott å sysselsättning!!!Skrattande

Köp en kokosnöt…. Klyv den mittitu… antingen bara lägg in den i buren el gör ett hål å häng upp den så kan de själva sen gnaga bort det vita, söta å goa köttet!!!Tungan ute

MangoPeperoniOwner
0

#12 Bra idé  "far , jag kan inte få upp min kokosnöt" Flört