Hamster iFokus

Hamster

Etiketterhälsabeteendekosthållningguldhamster
Läst 3461 ggr
Hamzter95
0

hjälp! Min hamster - sjukdom ?

Hej!Min hamster har ihopklibbade ögon och dom är svullna på något sätt och kladdiga,,det är något vitt i ögat … vad kan det vara ? =(

Hamstersr2cute
0

oj ;/
Det hände Vivie också, men det gick bort med tiden :/
Försök o få bort det kladdiga med en blöt bomullstuss?
det blev i alla fall bättre för mig…
men hoppas nån lite mer erfaren kan svara på din fråga.. :/

o hoppas det blir bättre :)

Anna-Helga
0

Har hamstern vita tänder?

Imasy
0

Hur gammal är hamstern?

Hamzter95
0

Jag vet inte om hon har vita ska kolla det sen när hon är vaken jag tror hon är ungefär runt 1 år

Anna-Helga
0

Min dotter hade en hamster som fick problem med ögonen och han hade vita tänder. Senare fick vi veta att det finns en sorts koppling mellan problem med ögonen samt vita tänder… Vå lilla Max dog av det tyvärr, vi hann aldrig till veterinär, det gick så fort alltihop. Gråter Så jag hoppas att det är något annat av det lite enklare slaget!

Hamzter95
0

okej
Min syster läste att dom kunde bli friska om man blandade honung med vatten och gav till dom ,, tror ni det hjälper ?
Förrästen får dom "äta" honung då ?

Ham-Madam
0

ge inte honung.

det hjälper inte ens människor.

honung lindrar bara förkylningssymtomen.

honung ska inte ges till små barn och djur har jag fått lära mej men allt ändras ju så kanske är det nya toner idag.

badda ögonen med ljummet vatten el koksaltslösning.

badda/tvätta alltid utifrån å inåt mot nosen.

Hamzter95
0

#7 okej så jag kan ge koksaltlösning och badda i ögonen ?
Tack ska pröva

Ham-Madam
0

blir det inte bättre till imorgon så behövs det ett vetbesök så du får starkare ögondroppar.

BalooXD
0

Så e min hamster också !"/

jag försöker att tvätta det varje dag men det blir bara klibbagt igen?! 

hoppas det blir bättre med din hamster! :D

novas-hamster
0

aha oki den har " bara" kladdiga ögon? Lyssna på hamstern..låter den rasslig? kolla nosen? vad ser du…ser den typ lite röd ut med rosa snor?

en förskyld hamster har lite rosa aktigt sekret. Hamstrar blir sjuka i fall vi är det…dvs om du har kelat med hamstern när du har varit förskyld så smittar du den lilla.

Kolla tänderna ..är dom vita ? har den diarre? är den varm?

defenetivt ring vetrinären. Få i den vätska.

berätta hur det går för den lilla jag håller tummarna..

mvh Noomie

Imasy
0

Jag tänkte om de har stått i drag? Jag har ju själv jättedåligt tätat i en del fönster, och det känns när det blir minusgrader.

vekan
0

Ögoninflammation?

Prova att droppa ögondroppar/koksaltlösning/vatten i ögonen några gånger om dagen i några dagar.

Men ring och hör med veterinär!

Veterinärnummer