Hamster iFokus

Hamster

Etiketterhälsabeteendekosthållningguldhamster
Läst 1013 ggr
Linda3046
0

Så irriterande!

Jag har köpt samma fröblandning från samma djuraffär i flera år, och nu har djuraffären helt plötsligt bestämt sig för att byta ut fröblandningen mot något helfoder för hamstrar! Den är dyr och verkar tråkigt, dessutom har jag inte så mycket kvar av det gamla fodret att jag stegvis kan övergå till ett helt nytt Foder. Så nu måste jag åka runt i hela stan och försöka hitta ett Foder som är likadant eller så likt som möjligt så att inte mina hamstrar ska få magproblem. =(

Så ett tips: Köp nytt Foder i god tid, för man vet aldrig när djuraffärerna ändrar sortimentet :/

Sara87
0

Fy så himla tråkigt! :( Hoppas du hittar fodret nån annanstans eller nå liknande Foder som du kan ge istället…

Linda3046
0

Jag köpte två olika blandningar (lösvikt) från två olika butiker men ingen är direkt likt.. De ser väldigt färgranna ut och den ena märkte jag när jag kom hem att den luktade surt så den åker i soptunnan.

Det är jättesynd, för jag var jättenöjd med den blandningen jag brukade köpa, dessa blandningar ser så billiga ut! Jag tror jag ska fråga pappa om han kan skjutsa mig till djurfavoriten och djurhobby imorgon, för jag är inte nöjd med dessa blandningar i alla fall :(

Imasy
0

Jag har sett att min affär har börjat sälja några gröna kulor som ska innehålla allt. Är det något sådant du menade?

Sara87
0

Du kanske kan höra med affären var dom köpte det förra fodret, kanske finns möjlighet att beställa hem större säckar eller så, antingen genom affären eller privat?

Linda3046
0

#3 Japp, fast dessa var bruna. Men jag vill inte direkt byta till något helt annat, för jag har inte så mycket kvar av det gamla fodret så det blir så tvärt foderbyte :( Dessutom var det väldigt dyrt.

#4 Jag kan höra med dom :)

Imasy
0

Det kanske stämmer att dessa jag hade också var bruna. Men jag minns dem som brun-gröna eller nåt ;)

Vet att det kostade massor iaf, inget man har råd med om man har flera djur precis.

Ham-Madam
0

jag frågade varför en butik här bytt till det sk helfodret.

svaret blev att fröblandningarna gav så mkt småkryp som larver,små fjärilar, baggar osv.

för Att undvika det så skulle de gå över till helfoder till alla smådjur.

kanske är det därför som flera butiker har gått över till att bara sälja färdiga påsar å inte har nån lösvikt alls.

Linda3046
0

Hm okej. Detta var färdiga påsar som jag brukade köpa, och de säljer samma sort  till fåglarna och kaniner/marsvin, så det verkar bara vara hamsterblandningen bytt ut :(

Mistletoes
0

Jag fryser alltid in min nyköpta lösviktsmat i 2 dygn, då dör alla larver etc, och blir bara en extra krydda ;)

Ham-Madam
0

lite svårt för en butik att frysa in så mkt Foder som de säljer.

hemma kan man göra det.

kan tänka mej att många butiker dras med småkryp.

ligger dessutom butiken i ett hyreshus så kan ju småkrypen gå i ventilationen upp till lägenheterna å sprida ut sej ordentligt.