Nötter?
Hay!
Jag undrar om det går att ge hamstrar nån sorts form av nötter? Någon som har tips?

Ja det får dom,eller jag tror det ?
Det sitter iallafall nötter på fröstänger tex och i torrfoder blandningar
Ibland ger jag mina hamstrar tex hasselnötter/walnötter och sötmandel
Visst kan de äta nötter, men jag tror att de är ganska feta, så man bör väl kanske inte ge i stora mängder.
Sedan så ska det ju vara "naturella" nötter, inte saltade mm.
#1 okej, ´ska testa :)
#2 Jo, dom ´blir nog mätta på en liten bit nöt, småmagarna rymmer väl inte så mycket XD
Mandel, kan man ge dom det?

#3 Jag antar att dom kan äta mandel, eftersom hamzter95 ger sina hamstrar sötmandel ;)
#4 Oj, smarting, såg inte det XD

Ja jag tror dom kan äta det ,, mina mår ju inte dåligt av det eller så,,,fast jag ger dom inte alltför ofta ^^
Mina brukar ibland få hasselnötter, valnötter, sötmandel, jordnötter (rostade med skal) :)
Okej… nån liten nöt till julen borde ju lille Evert få
Har hört att en del ger dom yoghurt, tål dom det?
naturell yoghurt är ok att ge.
vissa nötter är för feta för våra sällskapsdjur.
sitter å funderar på namnet på en men kan inte komma på det just nu. den ser ut som en rak halvmåne, smal fram å bredare bakåt. skär man en nöt i mitten är den trekantig.
jaja inte den bästa förklaring men ett försök. det är en vanlig nöt till julen.
den och de stora runda ,knottriga ska man inte ens ge till hundar

mandel? och valnöt?

Cashewnöt?
Paranöt?
Undrar om Hasselnötter (med skal) skulle vara en hit eller bara något som lämnades :P
Ojojoj, mycke nötter att hålla reda på!

jag har iaf gett mina både jordnötter, mandlar å hasselnötter och nån gång cashew och ingen har dött av det än så länge. en enstaka nöt i mån el så är nog ingen fara

Jag med till cashew.. Det är ju egentligen ingen nöt, iaf inte på samma sätt som jordnötter etc. Det är kärnan på en stenfrukt eller något sådant fast kärnan/nöten innehåller inte garvsyra.

#15 det var nåt nytt. goda är dom iaf=)