2 Guldisar
Hej! Jag har en Guldis. Men jag tycker synd om honom eftersom jag är mycket i skolan och har mycket läxor. Jag skule kanske vella köpa en hamster till så att han har en kompis i buren. Vad tycker ni?
Kramar!
Sofia, Mike & Molly!
Man ska inte ha två guldhamstrar tillsammans i buren efter att de har passerat 8 veckor.
Det har kanske funkat någon enstaka gång men det är inget jag rekommenderar. De kan börja bråka (vilket oftast händer) och döda varandra.

hamstrar sover på dagen så det är bara bra att du är på skolan så hon inte blir störd
På kvällen tar du upp h*n en stund.
Sant. :D Tack
Kramar!
Sofia, Mike & Molly!
Har du två guldisar så börjar dom oftast bråka, och då kan de pågå tills nån av dom dör. En i min klass har haft två guldhamstrar och de funkade, men det är ingenting att rekommendera.
Du behöver ju inte ta upp honom så långa stunder, de gör då inte jag me min dvärgis.
Kram och god jul :)

Det är tom lag på att en guldhamster ska vara ensam. De lever ensamma i det vilda och vill vara ensamma. De träffas endast vid parning. Så din kompis tycker nog det bara är skönt å få vara lite i fred och sova medans du är i skolan.

Har också haft 2 guldhamstrar tillsammans för några år sedan, de fick ungar som inte var planerade och ena (vuxna) hamstern fick ett stort sår på kroppens sida. Det läkte ihop efter ca 1 mån men sedan dog de av okända anledningar
.
Detta är ju inte så kul och därför är det bäst att bara ha en och en. Man lär sig också av sina misstag, men ändå vill man ju inte att sånt ska förekoma(misstag).