Lös spillning

min hamster (guldhamster) hade det förut men jag gav honom bara fröbblandning ett tag då och inga grönsaker eller nått annat förutom knäckebröd, du kan pröva (?)
Okej, ska testa :)
P.S det ser rött ut på bilden, men de är brunt XD bilden vart som ni ser lite dålig. INgen fler som har någon teori om vad det är? D.S

Diarré? iså fall kan det vara för att du har bytt mat lite för hastigt, eller att hon har fått för mycket "blöta" frukter/grönsaker. Om det nu är diarre så är det ingen fara.
Bytt mat? Gå tillbaka till den mat du hade först och ge lite av den nya maten varje dag, mer och mer.
"Blöta" frukter/grönsaker? Ge henne inte grönsaker/frukt. När bajset blir normalt igen kan du ge henne det, men inte så mycket.
Det här är vad det står i böckerna jag har läst..
Precis så som du skriver har jag också läst/hört.
Men en sak som jag funderar över är hur det går ihop. Tänkte att vid diarre så förlorar ju kroppen mer vätska än vanligt, och därför viktigt att få i sig mer vätska för att kompensera förlusten, så man inte blir uttorkad.
Borde det egentligen inte vara så för hamstrar också, eller är de bak och fram jämfört med oss? ;D
Men ja tycker att de är lite mysko. Jag har en leksak som sitter fast i taket, och de är diarre eller vad de nu är på den också, och den är just ovanför huset. det känns inte som om hon bajsar där ifrån + att hon inte använder den leksaken.
Men jag ska prova att göra som du sa #4
#5 Jo, de har du rätt i-
Kanske det är så att oftast när vi har diarre så är vi sjuka, och visst måste vi ersätta vätskeförlusten men oftast med dryck (vätskeersättning) mm, men tror inte många av oss är sugen på en frukt när vi är risiga i magen vid tex magsjuka.
En hamster lever ju dessutom naturligt i torra områden, och har lågt vätskebehov, så våra tama hamstrar blir dåliga i magen av för mycket frukt och särskilt om de inte fått någon större mängd tidigare.
Vatten har de ju tillgång till, och förhoppningsvis täcker det vätskeförlusten.
Päron och plommon (dock ger vi ju inte hamstrarna plommon) brukar ju även vi människor kunna bli "dåliga" i magen av om vi äter det i större mängder.
Följ #4 råd borde fungera.
får de i sej kylskåpskall mat så kan deras magar reagera.
tänk på att låta frukt å grönt ligga framme så den blir rummstempurerad innan de får den.
vissa bekämningsmedel kan de reagera på så skölj frukt å grönt noga.
som andra redan sagt så byt ny mat sakta å ta bort frukt å grönt nån dag.
Okej, tack för alla svar 
#8 okej, hon kan ha fått lite väl mycket grönsaker. hon ska inte få godis på ett par dagar.
och om det är likadant nästa gång ja ska städa buren så får jag väl kanske fråga på djuraffären. Har fått hjälp med henne mycket på djuraffären.